|
Strøm pris på Macmini tændt 24/7? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2016 kl. 17:29 |
|
Jeg har en Macmini med følgende specifikationer, og en 500 gb SSD harddisk:
![]() Hvis den står tændt med Plex Server 24/7, hvor meget vil det så ca. koste i strøm om året?
|
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1036 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er umuligt at svare på, da forbruget afhænger af belastningen af computeren - som jo vil variere i takt med dit brug.
Maksimalforbruget er 85 watt iflg. Apple - svarende til 744,6 Kwh om året. Hvis du fx har DONG som elselskab, vil det løbe op i .1675 kr.
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Og når den kun skal køre med plex er strømforsyningen nok kørende med en 10-30% belastning når den står tændt hele tiden. - har selv en core2duo udgave som stort set kun har været slukket i de genstarter ved opdateringer siden jeg fik den i 2010. Har ikke umiddelbart tænkt over hvor meget den brugte - Jeg kunne til gengæld se på min regning at mit ældgamle sony tv blev skiftet ud fra en 250W model til en under 100W. Der kom da godt nok noget mere tilbage i strømpenge end der plejede.
|
||
![]() |
||
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
|
Jeg ved godt det er meget svært at give et bud på, men jeg vil gerne have et så godt estimat som muligt. Så hvad er jeres bedste bud?
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
|
![]() Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 04-August-2016 kl. 19:45 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
|
Jeg har også min kørende 24/7 ('12 - i7). Den er dog sat til at gå i sleep kl 23.
Men har aldrig tænkt over strømforbruget, men som andre skriver kommer det jo an på hvad den laver. PS jeg kan se at min bruger ca 14w når skærmen er slukket (idle, men eyeTV kører, VirtualBox, og nogle andre programmer. Men den laver nok ikke det store). Og den bruger 2w i sleep
Redigeret af kim.t - 04-August-2016 kl. 23:28 |
||
![]() |
||
![]() |
||
AVnerd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2009 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 78 |
|
De kan lånes på biblioteket hvis du ikke lige gider smide penge efter et. Men absolut enig i at det er eneste måde at skaffe et reelt tal på. Kender ikke Plex, men havde selv en Mac Mini for mange år siden. Pga. dens meget lave strømforbrug ved standby/dvale kostede den mig ikke så meget i strøm. Hvilket jeg fandt ud af ved at proppe en strømmåler på i en uge.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har sat en strømmåler til, og den ligger rimelig stabil på godt 20W, og springer engang imellem til ca. 40W. Men jeg prøve at lade den sidde på et par dage, og så tager jeg gennemsnittet.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
|
![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |