|
Strøm til Intel DH61AG |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-April-2012 kl. 23:59 |
Jeg har netop fået mit nye bundkort hjem som skal i mit nye kabinet, som havde en DC powerbrick med.
Jeg kan desværre ikke helt se mig ud af, hvilken løsning der er den nemmeste. Powerbricken som fulgte med, passer kun i kabinet hul og ikke i hullet til bundkort. Jeg har lavet et par billeder som viser hvad der er i mit bundkort. På det "board" som sidder forudinstalleret i kabinettet, går kablet ned i et lille stik som gir det lille board strøm. Derfra går der to stik op, som kan sidde i det lille power stik på bundkortet. Kan disse kabler give strøm til mit bundkort, eller kræver det jeg finder en omformer til det stik som sidder på bundkortet? Hvis jeg sætter stikkene i, så er der ingen power overhovedet. Eller skulle man finde et stik og selv sætte det brune og sorte kabel sammen, som går ned i det forudinstallerede board, og derved kører direkte ned i bundkortet? Håber ikke det er alt for forvrrende, men ville gerne undgå at bruge 200 - 250 kr og flere ugers ventetid på en ny powerbrick som passer i Bundkortet, da det er for forskellige "tips" der sidder i enden på dem. |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ehh dh61ag har da sit eget psu enhed onboard...der sidder et stik på bagpanelet til den eksterne power brick der?!? hvorfor vil du sæt en ekstra psu enhed ind der?
punkt8 på dette billede er der hvor du sætter den eksterne dc til... Redigeret af Bygone - 11-April-2012 kl. 00:09 |
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Fordi med kabinettet fulgte en powerbrick som ikke kan sættes til bundkortet direkte. Hvis den skal bruges, skal jeg ha investeret i en ny brick som passer i diameteren. Derfor håbede jeg på, at jeg kunne bruge den medfølgende powerbrick og gøre det på den måde.
Har også kigget efter en omformer til selve bricken så jeg kan kører den direkte på bundkortet, men synes ikke jeg kunne finde noget :( |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvor mange volt smider den medfølgende brick ud? Og hvilket kabinet er det?
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Boardet skal have en 19V. brick ,og ad forbrug på cpu max er 65watt, vil jeg tro den skal have omkring 5A
Redigeret af len61 - 11-April-2012 kl. 01:28 |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Kabinet er et Viako ML55 - magen til ShadowDK herinde.
Bricken er på 12V med 5A. Men da 19V er krævet - skal den vel ned i det forudindtallerede board først - eller ? |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
19v bricks er dem som f.eks HP leverer med til deres laptops. DH61AG skal have 19v brick.
Den der fulgte med dit kabinet, som du egentlig bare har betalt for meget for kan ikke bruges sammen med DH61AG da det er en 12v psu+brick.
|
|
![]() |
|
Tænkte det sku nok - gav vist 90 kr ekstra for den - men heldigvis havde min far en HP adapter som virker, som jeg kan få gratis, så problemet er løst :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |