Steen6400 skrev:
axelrodi skrev:
Ifg. manualen SKAL man bruge jordstik.
|
Det er sandsynligt på grund af din egen sikkerhed at de skriver det, uden at jeg overhoved kender produktet. Hvis der sker en fejl i strømforsyningen kan der måske kommer 230V ud på kabinettet/stik og hvis der så bruges jordstik vil HFI relæ slå fra. Alternativ er det dig, der skaber jordforbindelsen og det er ikke rart 
Man finder samme beskrivelse til køleskabe m.m.
|
Ja god pionte, men når der skabes jord-forbindelse ved en fejl slår HPI'en fra når der løber strøm ud af kredsløbet (HFI'en reagerer på forskellen af den strøm der kommer ud af fasen,. og den der løber tilbage gennem nul).
Et eksempel på hvor der kræves jord-forbindelse, er kabinettet på en stationær pc i forhold til en jordet radiator: rør ved begge på samme tid, og ZAP; filter-kondensatoren i pc'ens strømforsyning aflades fra ~115V til 0V gennem dig, og håret står lige op i luften! - en direkte forbindelse er nok til at HPFI'en slår fra i mit tilfælde (2 pc'ere).
Når det er sagt, så vil jeg sige at hvis alt elektronik inden for 2m af forstærkeren er forbundet til den via phonokabler eller lign, og der ikke er nogen radiatorer/vandrør inden for 2m, så ville jeg ignorere jord-kravet for forstærkeren (med mindre det støjer/brummer i højtalerne).
Redigeret af michael9000 - 12-Januar-2011 kl. 20:00