|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Dargny ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() Sendt: 27-August-2007 kl. 14:31 |
|
Da jeg kun har 165 W til rådighed til hele maskinen er jeg begyndt at kigge på strømforbruget på hele maskinen, men især grafikkortet. Men jeg finder ingen information. Og når de så nævner ord som "smooth gaming performance", så begynder jeg at tænke strømforbrug. Hvad er jeres erfaring? Jeg har kig på dette kort: 2600PRO http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389119
Hvor kan jeg finde indformation om strømforbrug på grafikkort?
På forhånd tak |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det står oftest i specifikationerne for grafikkortet, hvor stor en strømforsyning det kræver. Så du skal ind på producentens hjemmeside. Mit eget hd2600XT skriver de, at det kræver en 400watt strømforsyning.. Det i sig selv giver ingen mening, men omvendt vil jeg næsten æde min gamle hat på, at 165watt ikke er nok. Ikke med en harddisk, dvd-drev, bundkort, cpu, netkort og så et grafikkort.
|
||
![]() |
||
Dargny ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
|
Sagt med andre ord, så kan jeg ikke bruge 2600PRO kortene. Hvis jeg skal bruge et strømsvagt kort til medie center brug, (720P). hvad skal jeg så vælge? |
||
![]() |
||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() |
|
Tja...
Mit eget mediecenter AMD BE2350 4000+ 45W MSI K9AGM2-FIH med onboard X1250 grafik og hdmi-udgang Tv-tuner, harddisk og optisk-drev - kommer ikke over 100w ialt. Her kan du se, at et 2600-kort kommer op på ca. 45w modsat 2400'erens ca. 25W. Videre kan du her læse her om strømforbruget med et stanard pc-setup med forskellige grafikkort. Google er din ven ![]() |
||
![]() |
||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() |
|
Hvilken cpu og bundkort anvender du? Antal indstikskort? drev? eksternt strømkrævende udstyr over usb/firewire? Hvad med et ATI Radeon Radeon HD 2400PRO, 256MB DDR2, DVI, HDMI, HDTV, Passive Cooling, PCI-Express, Retail ?Redigeret af dr_schlemer - 27-August-2007 kl. 22:27 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Der er også et vist tab fra AC til DC.... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
zubzer0 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Jeg tvivler også på at du kan bruge nogen af de nyere gfx-kort med en så lille strømforsyning, men hvis du er frisk på at forsøge så er 8600gts nok det kort som giver bedste spil og HD-ydelse for pengene. Se evt en sammenligning her: http://www.behardware.com/articles/675-6/report-the-radeon-h d-2600-2400.html Problemet er nok ikke det samlede strømforbrug, men ved opstart skal strømforsyningen altså lige give et ekstra spark for at sætte alle blæsere og harddiske mm. igang. Hvis 720p-ydelse er dit krav så burde dit onboard X1250- kort da egentlig være udemærket. Er det ikke det ? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den skal ikke bruges til spil, så gaming performance har ingen interesse. Det er et rent mediecenter. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har ikke valgt CPU eller Bundkort endnu. |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Her kan man se strømforbruget på et 2400XT og andre, det lyder rigtigt. Men det lyder ikke som en mulighed med 165watt.
![]() http://www.pcper.com/images/reviews/426/4/power.jpg Det kedelige ved en for lille strømforsyning er ustabilitet i form af fx genstart af maskinen. Og måske en dårlig opstart som nævnt. 165 watt lyder som alt for lidt til noget fornuftigt. Redigeret af Ken_T - 28-August-2007 kl. 10:34 |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Men man kunne måske anvende Dr_Schlemers opskrift, som var:
Dr_schlemer: Har du lagt mærke til hvor elegant problemet med overscan er klaret via HDMI. Ikke noget problem, vel? ------------- Mange steder kan man se at en sådan sammensat HTPC ikke bruger meget strøm. Jeg syntes jeg læser 40 til 50watt som det laveste og under 100watt som det højeste på nettet. MSI bundkortet er stabilt og godt. Der kommer en opgradering til bundkortet i september, så skulle man kunne afvikle 1080P hvis man har en x2 4600+. (brisbane 65nm 65watt) Men der er jo også et bundkort fra ASUS, Biostar og er det Gigabyte, med chipset G690 og x1250. Og der er jo et ABIT kort til en core 2 duo med G690. En core 2 duo bruger ikke meget strøm. En E6400 fx og man skulle kunne klare 1080P. Anandtech skulle komme med nogle artikler hvor de ville efterprøve om det holdt stik med lovede hastighed i forbindelse med den nye opdate af Bios (hardware decodning af bla. H264). Fredag i sidste uge skulle den første artikel have set dagens lys, men det trækker vist ud. Anandtech skal da også slå knude på sig selv hvis det virker, de er jo tydeligvis Intels mand. Hvis de skriver noget om AMD, starter de med en stor reklame for Intel i selve artiklen. Så hvis det virker som lovet, vil de trække artiklen ud, hvis den overhovedet ser dagens lys. Nå, ja, nu må vi se. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad er forskellen på de 2 MSI kort. Jeg vil helst have K9NGM3-FIH kortet da det er et micro - ATX kort, men jeg kan ikke gennemskue hvad jeg mister/vinder |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |