|
Strømforbrug |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Forfatter | |||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
BTW Otto: så har du jo ret i din betragtning......
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
||
Bruger din stationære computer 320W? |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ja, det lyder som noget af en overdrivelse! Jeg vil påstå at min ret potente PC, bruger under det halve - i gennemsnit. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Der er i den seneste tid kommet focus på stand by strøm.
Det har betydet at de fleste elektriske apparater nu har minimalt strømforbrug i stand by. Nu er turen så kommet til strømforbrug på vores kæreste eje. Jeg er ening med Otto i at man ikke skal skifte for at spare lidt strøm. Hvis forbrugerne efterspørger TV der sluger mindre strøm vil producenterne gå i gang med at lave sådanne TV. De mennesker der gerne vil spare på strømmen er i min optik ganske fornuftige. Når vi køber køleskab/fryser er kigger vi som noget af det første på strømforbruget. Så næste gang du skal købe nyt husalter bør du gå efter en model med mindre strømforbrug. |
|||
![]() |
|||
akas ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2007 Sted: danmark Status: Offline Point: 361 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
||
Standbyforbrug og unødigt tændt udstyr er noget snot. Får knopper af det. Har derfor lavet et setup så jeg kan tænde og slukke mit udstyr i "klumper" når jeg skal benytte disse. Fx. tænder en knap for fjernsyn og en forlængerdåse til brug til strøm til bærbar samt mulighed for opladere, da dette setup bruges på daglig basis. En anden knap tænder for forstærker, PS2 HDD-optager, Wii, SUB og HDMI switch. Men har samme holdning som andre her, at når jeg så bruger udstyret, så kredser mine tanker ikke omkring hvor meget disse bruger aktuelt. Men ville til hver en tid vælge et stykke udstyr, som bruger mindre strøm hvis det har samme kvalitet som mere strømhungrene udstyr, hvis jeg stod overfor, at skulle købe et nyt stykke legetøj.
|
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
||
Nu er der jo altså mange, som ikke spare på strømmen for pengenes skyld. |
|||
![]() |
|||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
||
Den med at skifte tv hver 2 eller 3 år da de er forældet, den holder vidst ikke længere, tror nu de fleste 2009 eller 2010 modeller står lige så fint. Så medmindre man skal have det sidste nye 3d o.s.v så vil jeg våge påstanden at det er producenterne der prøver at lokke os på den. Har selv en 2010 model og regner først med at skifte, hvis jeg skal op i størrelse og prisen derved er faldet eller OLED kommer under de 20 kilo for en seriøs størrelse på mindst 50 tommer. Det skal nok komme, men først om 3 år måske mere. Har ikke travlt og er glad for det jeg har. Mit sidste CRT tv beholdte jeg fra 1999 til 2010 så har tid nok. Og 4k og hvad de ellers finder på hjælper næppe hvis ikke signalet er med
|
|||
![]() |
|||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
||
Prøv lige at tage citatet ud af en sammehæng:
Ottos eksempel er for de folk som sparer på strømmen af økonomiske årsager. |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
||
der er stadig ikke sket et kæmpe spring de sidste par år dog synes led er blevet noget bedre og har selv en i mit køkken Ja min pio bruger en del strøm, men jeg kan stadig ikke få et tv som er bedre dog skifter jeg nok til en pan 65 tommer i år men kun fordi jeg har solgt min projekter og synes 50 tommer er for lille til film man køber jo heller ikke en bmw m5 v10, fordi den skal gå langt på en liter men dens køreegenskaber. jeg køber alså et tv et efter billede og ikke på nogen andre punkter synes det er fint de bruger mindre strøm, men jeg vil alså ikke gå på kompromi med billedkvaliteten |
|||
![]() |
|||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
||
Sjovt du sammenligner med biler hvor netop performance ikke er gået ned grundet downsizing, men turbo og lignende har kunnet give bedre forbrug selv med bedre ydelse, så tror da i den grad samtlige producenter gør hvad de kan for at få strømforbruget ned på tv også.
Er dog fuldt ud enig omkring at jeg ikke vil gå på kompromis med kvaliteten for at spare få kr. Om året. Selvom strøm nok aldrig går hen og bliver billigere tværtimod skal vi nok regne med seriøse stigninger over de kommende år uanset parti farve. |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
||
Netop problemet . Tendensen har været at merprisen for et LCD/LED med lavt strømforbrug og billedkvalitet som et godt plasma, - har været så markant at prisforsellen ALDRIG tjenes hjem i TV´ets levetid .
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |