recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforbrug

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 16:38
80 % af verdens CO2 udslip kommer fra industrien, så køber man fjernsyn der bruger mindre CO2 for at redde verden har man nok tabt på forhånd:)

Man bør for miljøet skyld kigge på producentens CO2 udslip som Otto siger.

Eks forurener en toyota Prius mere i produktion og fremstilling end en vw 4x4 gør på en hel livstid..

Vil man være hippie så køb en bog;)

Omkring strømforbrug skal man igen overveje omkostning pr time man ser fjernsyn.. Det er nok verdens billigste underholdning uanset forbrug:)

Min effekt bruger 400w selv om den bare står tændt uden signal.. Har alligevel fået penge tilbage fra Dong så det går nok

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 16:55
Hvad koster det så at producere en VW 4x4 i co2?

Hvorfor er det skidt at tænke på klimaet?

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 18:12
Det erjo heller ikke skidt at tænke på klimaet, men hvis du kun tænker på det i din egen ende af kæden, så hjælper det intet. Det er ikke dine sparede 200 kWh pr. år, som redder kloden når du samtidigt skrotter et brugbart TV til fordel for et marginalt grønnere eksemplar. Hvis man vil skifte TV, så vær ærlig og indrøm at det er fordi der trænger til noget nyt på væggen og lad være med at pakke det ind i historier om hvordan man sikrer børnene en mere grøn fremtid.

Der er ganske simpelt intet miljøvenligt i at købe nyt, selvom strømforbruget måske ser flot ud.

Redigeret af Yakken - 29-Januar-2012 kl. 18:13
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 18:33
Mange bække små gør en stor å.

Hvis alle tænker at der ikke er noget der nytter.......

Så flytter vi os aldrig.

Jeg skifter ikke TV for at spare strøm, men mit næste TV skal være energi venligt.Smile

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 19:33
Jeg skrev netop heller ikke at det var nytteløst, at se på effektforbruget, men derimod at det var blåøjet at tro, at udskiftning af dit TV gavnede miljøet. Hvis det gamle vitterligt er brændt af, så køber du jo et nyt af andre grunde end miljøhensynene. Hvis du hører til gruppen,der bare må eje det nyeste nye, så er undskyldningen for at skifte jo heller ikke din miljøsamvittighed.

Hvis man virkelig vil gøre noget mht. CO2, så kan man jo købe sig til CO2 neutralitet på andre måder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 20:52
Mufti - har nu læst mit indlæg 10 gange og kan STADIG ikke finde det sted hvor jeg skriver at det er skidt at tænke på miljøet!!!!?!! Synes det er virkelig VIRKELIG latterligt når folk konkluderer sig 20 gange længere frem til noget jeg aldrig har sagt..

Siger ikke det er skidt at tænke miljø ved køb af fjernsyn.. Siger at det i det store billeder bare ikke rykker verdens CO2 udslip særlig meget.. Hvis 80 % ikke kommer fra private så kan vi højest fjerne 20 % ved at alle private flytter i en skov og ikke tænder et bål!

Man har i testen med vw og Toyota taget alle parameter med.. Inklusiv fremstilling af begge.. Du kan finde testen på nettet og høre om det i top gear!

Beklager mit sure opstød med lad politikere om at konkludere sig til vanvittige ting ud af ingenting!

Svarer ikke mere i denne tråd.. Så spændende er emnet heller ikke:)

GO aften

Redigeret af Suckyboyfriends - 29-Januar-2012 kl. 21:14
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 21:45
Mufti _ Energivenligt under fabriksproduktionen eller under brug i din stue ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Mufti - har nu læst mit indlæg 10 gange og kan STADIG ikke finde det sted hvor jeg skriver at det er skidt at tænke på miljøet!!!!?!! Synes det er virkelig VIRKELIG latterligt når folk konkluderer sig 20 gange længere frem til noget jeg aldrig har sagt..

Siger ikke det er skidt at tænke miljø ved køb af fjernsyn.. Siger at det i det store billeder bare ikke rykker verdens CO2 udslip særlig meget.. Hvis 80 % ikke kommer fra private så kan vi højest fjerne 20 % ved at alle private flytter i en skov og ikke tænder et bål!

Man har i testen med vw og Toyota taget alle parameter med.. Inklusiv fremstilling af begge.. Du kan finde testen på nettet og høre om det i top gear!

Beklager mit sure opstød med lad politikere om at konkludere sig til vanvittige ting ud af ingenting!

Svarer ikke mere i denne tråd.. Så spændende er emnet heller ikke:)

GO aften

Jeg synes stadig at 20% er meget.

Jeg synes også at man politisk skal tvinge produktionen til at være mere Co2 venlige.

Jeg synes ikke det er i orden at skifte TV hvert tredie år.

Jeg synes ikke det er i orden at kun kigge på billledkvalitet og så skide på strømforbruget.

Jeg beklager at mit indlæg fik det til at lyde som om du synes at det er skidt at tænke på miljøet. Det var generelt ment.

God Søndag.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg synes stadig at 20% er meget.

Men set i forhold til den samlede mængde udledt Co2, så er det helt forkert at lave en så massiv indsats overfor de 20%! Ligesom en større og større del af Danmarks strømforbrug kommer fra "grønne" energikilder...

Jeg synes også at man politisk skal tvinge produktionen til at være mere Co2 venlige.

Enig - til en vis grænse. Så længe danske politikeres miljø-politik/-indsats er så ski** dobbeltmoralsk, forfejlet og ligegyldig, så er der rent tale om ekstra skatteindtægter, når vi pålægges "miljøforbedrende" afgifter! Et godt eksempel er Aalborg Portland, som jo iflg. politikkerne ikke hører til i DK. Så ski** være med arbejdspladser, skatteindtægter m.v. Ja, de bruger meget energi i produktionen - so what? Vælger de at lukke i DK, så flyttes produktionen blot til et 3. land, hvor man er fløjtende ligeglad med energipolitik, forurening m.v. Hvad godt har miljøet af det??

Jeg synes ikke det er i orden at skifte TV hvert tredie år.

Her er vi helt enige! Det er helt misforstået, når nogle dækker sig ind under, at der er sket en kæmpe udvikling på tre år, nye funktioner/tunere m.v. Det er ikke andet end dårlige undskyldninger!

Jeg synes ikke det er i orden at kun kigge på billledkvalitet og så skide på strømforbruget.

Når man køber fladskærm, så har vi alle en prioriteringsliste: Billedkvalitet, lyd, design, tykkelse, funktioner, betjening, strømforbrug m.m.m.
Personligt betyder billedkvalitet ca. 80% ud af de 100%, for mig. Strømforbruget betyder for mig ca. 5% af det samlede valg af model. Med andre ord - stort det intet. Er man så "hellig" at man dækker sig ind under at man skifter fladskærm/bil/m.v. for at være miljørigtig, så lyver man både for sig selv, men også for omgivelserne. Som flere allerede har nævnt, så betyder det mere for miljøet, at man beholder sin gamle "kasse", til den er slidt op, inden man skifter, end besparelsen i strøm/benzin/whatever! Mener man det virkelig seriøst med at spare/tjene miljøet, bør man i stedet få al sin strøm som "grøn" strøm. Dét betyder meget mere, end at vi alle skal købe et eller andet skrammel-TV, blot for at tilfredsstille alle øko-hippierne!

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 29-Januar-2012 kl. 22:55
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Men set i forhold til den samlede mængde udledt Co2, så er det helt forkert at lave en så massiv indsats overfor de 20%! Ligesom en større og større del af Danmarks strømforbrug kommer fra "grønne" energikilder...

Nåh ja, træpiller er for eksempel "Co2 neutrale"..........eller hvordan er det nu.

Da jeg var knægt lærte vi at skoven var "jordens lunger" - det er åbenbart lige meget nu?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nåh ja, træpiller er for eksempel "Co2 neutrale"..........eller hvordan er det nu.

Da jeg var knægt lærte vi at skoven var "jordens lunger" - det er åbenbart lige meget nu?

Klaus

Det er netop slags politisk "crap" jeg tænker på!
Når jeg taler om grøn strøm, så tænker jeg på vindmøllestrøm, strøm fra de svenske vandkraftværker m.v.  Smile

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 23:29

Det er netop slags politisk "crap" jeg tænker på!
Når jeg taler om grøn strøm, så tænker jeg på vindmøllestrøm, strøm fra de svenske vandkraftværker m.v.  

Arrrh, "snurrerundtbasser" - det vil man da heller ikke seriøst her i Danmark.

Plant nu en kæmpe "snurrebasse" med 2 km's mellemrum hele vejen op langs vestkysten. Når det er færdigt, trækker man 2 km ind i landet og placerer en række mere.

Nu er det seriøst, frem for alt det der pjat med havvindmølleparker og småklatterier rundt om i landet.

Det er da for let at se, hvor møllerne skal placeres, det er hvor der er røde markeringer:
http://www.windatlas.dk/world/DenmarkWRA.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu