recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStrømforbrug

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 10:27

Oprindeligt skrevet af kennethdarling kennethdarling skrev:

Bruger også 15W når den er slukket. Når jeg så slukker på kontakten bag på strømforsyningen falder den til 11W. Den falder til 0W hvis jeg fjerner kablet bag i strømforsyning.

Det er en discountmåler jeg bruger - den har uden tvivl en vis fejlmargen ved lavt forbrug, men jeg ved ikke hvor meget.

Jeg må se om jeg kan få tid til at køre forbi biblioteket eller det lokale el-selskab.

hehe, så kablet bruger 11W

Den måler kan vidst ikke bruges til noget som helst

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 20:25

Nej det kan man vidst ikke påstå... hehe

ellers må der da være noget galdt med stikkontakten, da man jo gerne skulle måle 0w når kontakten er afbrudt.

men meget interessant tråd, havde faktisk ledt en del efter sådan en, indtil jeg tilfældigt faldt over den i dag...

er der nogen der ved hvad det koster i dollarser, med dagens elpriser? ved det forbrug kenneth har målt? fx 100% tændt  hele tiden, 5 timers drift om dagen og resten standby?

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 02:27
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

er der nogen der ved hvad det koster i dollarser, med dagens elpriser? ved det forbrug kenneth har målt? fx 100% tændt  hele tiden, 5 timers drift om dagen og resten standby?

Med en elpris på 1,86 kr/kWh koster 1 W i 1 år ca. 16 kr.

Hvis vi antager at Kenneths måler altid viser 11 W for meget, koster hans HTPC følgende:
Tændt, 60 W: ca. 960 kr/år
Standby, 4 W: ca. 64 kr/år
Tændt i 5 timer pr. døgn og standby i resten af tiden: ca. 250 kr/år
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu