recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforsyning/power supply
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforsyning/power supply

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Marc12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Sted: sjælland
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marc12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 14:55
Hej igen  Strømforsyningen er slet ikke blevet skiftet siden køb og er ja 5 år siden. Det er en acer Predator G3 710  Processor i7-6700 gamer pc  16 gb ram. Jeg har taget et billede af strømforsynings mærkat, for syntes ikke det er til at se hvor mange w den er på, jeg er ikke pc nørd og der står 3 forskellige w tal. Jeg uploader hermed billede. måske det kan hjælpe  :).  https://ibb.co/ZX6GdTr
Til top
Marc12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Sted: sjælland
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marc12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 15:03
Jeg ville svare dig men endte vist med at lave en ny kommentar. Den er på side 2 .
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 15:04
Det er en 500W forsyning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Marc12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Sted: sjælland
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marc12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 15:20
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Marc12 Marc12 skrev:

...nu driller pc en igen og tænker, det eneste der ikke blev udskiftet næsten var strømforsyningen. Den må være grunden til at der er problemer igen da jeg har kørt flere tests og andet ikke fejler noget.


Bare lige inden du køber en ny PSU; Hvordan 'driller' den? Er det under max belastning, eller ved specifikke programmer? Får du blå skærm med fejlmeddelelse, eller slukker den bare?
Det er jo ikke nødvendigvis en hardware-fejl.
Til top
Marc12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Sted: sjælland
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marc12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 15:59
Den er begyndt igen at accelerere i fanerne, lige pludselig i et spil gør blæserne amok og så går de ned igen med ja 1 minuts mellemrum, det gjorde de også sidst inden den brændte af. Der blev både skiftet bundkort,ram og noget andet jeg ikke helt husker. Efter det sagde den ikke en lyd og kørte perfekt. Så jeg tænker at det kun kan være strømforsyning da den ikke blev skiftet og sikkert er fyldt med nikotin fra sidst. Det skal lige nævnes at siden sidst har der ikke være røg i nærheden af pc en. Jeg har kørt flere test programmer og der er intet der fejler noget.

Redigeret af Marc12 - 01-Marts-2021 kl. 16:04
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 16:26
Jeg havde åbenbart overset at at strømforsyningen ikke blev skiftet sidst.

Er det blæserne i strømforsyningen eller i computeren, som går amok?

Hvis blæseren i strømforsyningen går amok og alt internt har været skiftet tidligere, så ville jeg skifte strømforsyningen med det samme.
Specielt fordi den er 5 år gammel og måske ikke valgt ud fra om den skulle være bedste, men i stedet valgt ud fra en fornuftig pris.

Selv gode strømforsyninger kan efter 5 år få nogle skavanker.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Marc12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Sted: sjælland
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marc12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 16:37
Jeg ved faktisk ikke om det er fanerne i computeren eller det er den i strømforsyningen, jeg prøver at bruge udelukkelses metoden og læste at den kan være skyld i at pc en kører dårligt fordi den ikke virker optimalt, og da alt andet egentligt er skiftet ender jeg på den. Jeg fik også en ekstra blæser i sidste år. Jeg kørte MSI Kombustor og CPU Burner for at tjekke den men der var intet galt, den accelerede 1 enkel gang men crashede ikke.
Til top
Grnkjr0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2021
Sted: Hanstholm
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Grnkjr0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 16:40
Normalt vil en strømforsynings blæsere spinne op, når computeren (strømforsyiningen)bliver varm. Det er ikke sikkert den bliver varmere end, hvad det er normalt for den strømforsyning. Alle strømforsyninger vil normalt blive varme, når du gamer - du bruger mere strøm - hvilket generer varme.

Download et program som Aida64 Extreme (30 dages prøveperiode uden binding) og check temperaturen
i din PC. 

Jeg er storryger og nikotin har ikke en skid indflydelse på temperaturen i din PC. Det er støv (gult støv Smile) der er synderen. Sørg for at du har filtre i dit kabinet og sørg for at du har positiv luftgennemstrømning (mere ind - end ud) det vil blæse støv ud af alle udgange i dit kabinet.

mvh Poul
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 19:12
Prøv, næste gang den stikker af, at åbne joblisten (CTRL+SHIFT+ESC) og se om der er noget der pludselig bruger alt for meget CPU eller GPU.
Jeg tvivler stadig på en decideret hardware-fejl.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 08:07
Mit bud er også at en defekt strømforsyning ville resultere i at computeren fryser eller at der er spontane reboots.
Til top
Marc12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2021
Sted: sjælland
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marc12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 10:14
Jeg har tjekket job listen og stoppet alt der kunne bruge meget hukommelse, det var desværre ikke grunden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu