|
Strømforsyning/power supply |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Marc12 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2021 Sted: sjælland Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej igen Strømforsyningen er slet ikke blevet skiftet siden køb og er ja 5 år siden. Det er en acer Predator G3 710 Processor i7-6700 gamer pc 16 gb ram. Jeg har taget et billede af strømforsynings mærkat, for syntes ikke det er til at se hvor mange w den er på, jeg er ikke pc nørd og der står 3 forskellige w tal. Jeg uploader hermed billede. måske det kan hjælpe :). https://ibb.co/ZX6GdTr
|
|
![]() |
|
Marc12 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2021 Sted: sjælland Status: Offline Point: 12 |
Jeg ville svare dig men endte vist med at lave en ny kommentar. Den er på side 2 .
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Det er en 500W forsyning. Klaus
|
|
![]() |
|
Så hvis jeg købte denne for eks ville den passe fint.....https://www.proshop.dk/Stroemforsyning/EVGA-W1-600-Stroemforsyning-600-Watt-120-mm-80-Plus-White-certified/2530905?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=Cj0KCQiAvvKBBhCXARIsACTePW8mL8ssf5GEWHTf_MTEyS4OAnwWIaY-ZAP7ExO-EaxAIu5d747w3K4aAh1HEALw_wcB
|
|
![]() |
|
Thomas.T ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
Bare lige inden du køber en ny PSU; Hvordan 'driller' den? Er det under max belastning, eller ved specifikke programmer? Får du blå skærm med fejlmeddelelse, eller slukker den bare? Det er jo ikke nødvendigvis en hardware-fejl.
|
|
![]() |
|
Den er begyndt igen at accelerere i fanerne, lige pludselig i et spil gør blæserne amok og så går de ned igen med ja 1 minuts mellemrum, det gjorde de også sidst inden den brændte af. Der blev både skiftet bundkort,ram og noget andet jeg ikke helt husker. Efter det sagde den ikke en lyd og kørte perfekt. Så jeg tænker at det kun kan være strømforsyning da den ikke blev skiftet og sikkert er fyldt med nikotin fra sidst. Det skal lige nævnes at siden sidst har der ikke være røg i nærheden af pc en. Jeg har kørt flere test programmer og der er intet der fejler noget.
Redigeret af Marc12 - 01-Marts-2021 kl. 16:04 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg havde åbenbart overset at at strømforsyningen ikke blev skiftet sidst.
Er det blæserne i strømforsyningen eller i computeren, som går amok? Hvis blæseren i strømforsyningen går amok og alt internt har været skiftet tidligere, så ville jeg skifte strømforsyningen med det samme. Specielt fordi den er 5 år gammel og måske ikke valgt ud fra om den skulle være bedste, men i stedet valgt ud fra en fornuftig pris. Selv gode strømforsyninger kan efter 5 år få nogle skavanker.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Jeg ved faktisk ikke om det er fanerne i computeren eller det er den i strømforsyningen, jeg prøver at bruge udelukkelses metoden og læste at den kan være skyld i at pc en kører dårligt fordi den ikke virker optimalt, og da alt andet egentligt er skiftet ender jeg på den. Jeg fik også en ekstra blæser i sidste år. Jeg kørte MSI Kombustor og CPU Burner for at tjekke den men der var intet galt, den accelerede 1 enkel gang men crashede ikke.
|
|
![]() |
|
Grnkjr0 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2021 Sted: Hanstholm Status: Offline Point: 10 |
Normalt vil en strømforsynings blæsere spinne op, når computeren (strømforsyiningen)bliver varm. Det er ikke sikkert den bliver varmere end, hvad det er normalt for den strømforsyning. Alle strømforsyninger vil normalt blive varme, når du gamer - du bruger mere strøm - hvilket generer varme.
Download et program som Aida64 Extreme (30 dages prøveperiode uden binding) og check temperaturen i din PC. Jeg er storryger og nikotin har ikke en skid indflydelse på temperaturen i din PC. Det er støv (gult støv ![]() mvh Poul
|
|
![]() |
|
Thomas.T ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
Prøv, næste gang den stikker af, at åbne joblisten (CTRL+SHIFT+ESC) og se om der er noget der pludselig bruger alt for meget CPU eller GPU. Jeg tvivler stadig på en decideret hardware-fejl.
|
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Mit bud er også at en defekt strømforsyning ville resultere i at computeren fryser eller at der er spontane reboots.
|
|
![]() |
|
Jeg har tjekket job listen og stoppet alt der kunne bruge meget hukommelse, det var desværre ikke grunden.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |