|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() Sendt: 15-Marts-2010 kl. 14:36 |
Har lige et lille hurtig spg, jeg søger en lille lydløs strømforsyning til min server, den skal trække en lille intel atom chip D510 og 1 brænder og 6 harddiske. Ville det ikke være nok med 150 watt psu til det formål?? smid gerne nogle link til nogle forskellige, synes sku jeg har søgt uden rigtig noget held. Har os søgt herinde, der kommer en masse frem, men ikke noget som jeg kunne finde relevant.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
der findes sjældent ATX-psu'er i den størrelse. De kommer typisk som en del af et kabinet eller en speciel løsning. Det kunne blandt andet være en pico psu løsning. men jo - en 150W ville være fin til det.
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
hmmm findes der er kabinet som kan have 6 stk harddiske som har psu som en del af kabinettet er os en mulighed, link endelig hvis det er
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ikke af hvad jeg kender til. Som sagt - så svage strømforsyninger sidder aldrig i alm. kabinetter. Men tjek om ikke det var en ide med picopsu i et alm kabinet. (søg på picopsu og du skal finde!)
|
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
Alternativt en Winmate og en 150W brik. Men det er dyrere end end normal PSU. Benytter selv en winmate 130W samt en 120W brik i mit mediecanter. Fordelen er at den er ekstern og dermed ingen larm. Men dine 6 diske larmer nok så meget så du ikke kan høre forskel alligevel, nok ikke så meget PSU'en. Redigeret af SandSand - 15-Marts-2010 kl. 19:08 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Måske en PicoPSU kan klare det, hvis du kan finde en 150W adapter også - fx på Ebay.
|
|
![]() |
|
![]() |
hmmm nogen gode strømforsyninger som er meget stille så, måske jeg skal være lidt åben overfor små 300 watts strømforsyninger, gode ideer modtages
|
|
![]() |
|
![]() |
skal lige høre jer ad hvor meget mere sådan en psu bruger i strøm, jeg vil gerne have min server til at bruge så lidt strøm som muligt, den skal helt ligge op 50-60 watt max. Men bruger en psu mere strøm nu flere watt den er på?? eller hvordan hænger det sammen?? havde kig på den her os http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=151103 først og fremmest for at den er lydløs, men så er der lige det med forbruget?? nogen experter på det område??
|
|
![]() |
|
![]() |
det har jo ikke noget med din strømforsyning at gøre! - Det er jo det der er koblet til psu'en som er affgørende. Det er ikke så ligetil at forklare men der er selvfølgelig noget "spildstrøm" som bliver omdannet til varme i psu'en. Det er derfor der er noget der hedder 80% effektive strømforsyninger og højere. Det betyder at de i deres optimale arbejdsområde udnytter det der kommer ind med minimum 80% eller mere. Et typisk arbejdsområde for en psu ligger fra omkring 25-30% belastning og op til en 70%. og i det område udnytter den så strømmen med eksempelvis over 80% og typisk også bedre.
Jeg vil dog sige at i den samlede husholdning så er den nok ikke lige nær så betydende som visse andre elementer! (strygejern. mikroovn, ovn, køleskab som alle i løbet af ret så kort tid er i stand til at bruge mere strøm end det din server bruger på en hel uge. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan dit hjem er bygget op, men lur mig om ikke du henne over spisebordet har en lampe der sluger mindst 70W i brug. Den er faktisk langt mere strømslugende end din server. |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Her er lidt til en sammenligning (og måske inspiration):
Min server består af følgende: - Chenbro ES34069 kabinet med passiv 120 W PSU - Intel DG45FC mini-ITX socket 775 bundkort med ICH10R med 4x SATA og 1x eSATA - Intel Pentium Dual-Core E6300, 2,8 GHz (undervoltet til 1,025 V) med standard Intel HSF - 2x2 GB Kingston DDR2 ram - 4x WD15EADS 1,5TB diske i RAID-5 (moddede så de opfører sig som server-diske mht. head parking etc.) - 1x Fujitsu 80 GB 2,5" disk til OS (sidder på eSATA stikket med et eSATA til SATA-kabel) - Windows 2008 R2 Server Serveren er sat til at gå i S3 Standby efter 10 min inaktivitet, og diskene går i standby ellerede efter 5 min. Serveren vækkes på 10-15 s når den tilgås via netværket. Og så til det interessante: Strømforbruget (målt med et Spar-O-Meter) S3 Standby: 3,6 W Idle (diske i standby): 40 W Idle (diske i idle): 60 W* Streaming fra RAID array: 65 W Full load (CPU + diske): 90 W Performance? Tjaa... ~250 MB/s read og ~135 MB/s write - og så er det gigabit netværk maxed ud... Jeg håber det gav lidt inspiration. *Diskene bruger lidt mere effekt i idle end normalt fordi de som nævnt er moddede til at lege server-diske. |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
@ Zulu
Må man spørge hvordan du har undervolted CPU'en på et DG45FC?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det må du gerne... ![]() Det har jeg gjort med RMClock - det virker fortrindeligt, ligesom på min bærbare. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |