recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømkabler

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Glennda Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strømkabler
    Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 00:24
Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ?
Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt.
Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler  sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med . 
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 05:59
Du skal købe et 7000 kroners strømkabel, fordi du syntes at det er flot og lækkert.

Lydmæssigt giver det intet at skifte de sidste 1,5 meter kabel mellem kraftværket og din forstærker……



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du skal købe et 7000 kroners strømkabel, fordi du syntes at det er flot og lækkert.

Lydmæssigt giver det intet at skifte de sidste 1,5 meter kabel mellem kraftværket og din forstærker……



Klaus
Er det af erfaring du udtaler dig? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er det af erfaring du udtaler dig? 


Jeps.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 14:20
Der er forskel om folk som Klaus ikke kan høre det eller ej, men om du synes det er prisen værd er op til dig ;) er sikker på du kan låne et par kabler og prøve og danne din egen mening.
Men før du begynder at teste strømkabler, vil jeg nok få lavet seperat gruppe med jord til dit anlæg, da det vil give et større løft og er nok samme pris som det kabel du kigger på :) 
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ?
Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt.
Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler  sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med . 

Har du tænkt dig at installere dyre kabler i væggen også. Der ligger sandsynligvis bare almindelige "billige" installationskabler. Så det kun den sidste meter der bliver et fint dyrt kabel.

Lån et kabel og få nogle til at hjælpe dig med en blindtest!


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ?
Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt.
Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler  sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med . 

Har du tænkt dig at installere dyre kabler i væggen også. Der ligger sandsynligvis bare almindelige "billige" installationskabler. Så det kun den sidste meter der bliver et fint dyrt kabel.

Lån et kabel og få nogle til at hjælpe dig med en blindtest!




Og du skal nok også lige skifte de xxx km hen tilo Vindmøllen eller hvor din strøm nu bliver produceret.
Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 15:21
Per hvis budgettet tillader det er det en god ide samt egen transformerstation :) men tror ikke det er planen når han kigger på et kabel til kun 7000kr ;)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 15:50
De sidste 1,5-2.0 m til de forskellige enheder, kan have betydning i et “støjfyldt” miljø. Her vil kabler, som de efterspurgte, hindre ud/indstråling (hvis en enhed støjer), så undgår man støjen sendt ind og ud af de forskellige enheder. Den støj der eventuelt er på din forsyning fra eltavlen, skal fjernes ved hjælp af et filter. Dog ikke et filter der begrænser dynamikken, så køb ikke i blinde.
Jeg ville dog ikke smide 6K efter et elkabel, men kigge lidt på Supra LoRad Silver Anniversary og deres stik eller Furutech stik. Et andet bud i kvalitetskabel i 2K klassen, der ville jeg kaste et blik på Isotek kabler. 
Og sørg for, at alle små strømforsyninger, holdes i meget stor afstand fra dit Hi-Fi, de er som regel kilde til voldsom elektromagnetisk støj.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 17:36
Nogle mener det gør en forskel, andre mener det ikke gør en forskel.

Lad mig sige det sådan har. Hvis man bruger flere tusinde på et strømkabel så skal man have en MEGET dyrt og godt anlæg hvis man ikke for de samme penge kan lave større lydforbedringer andetsteds. Har man stereoanlæg der koster under 200.000, så er et dyrt strømkabel ikke noget jeg vil anbefale.

Er dine andre kabler af en nogenlunde kvalitet, så der ikke er elektronisk interferens i filterbunken af kabler, så lad være. Du kan få et fint kabel for et par hundrede - alt du betaler derudover er for pynt, indpakning og markedsføring.

Vil du sikrer dig mod indstråling/udstråling, så vil jeg mene de røde hospitalskabler er tilstrækkelige, da de trods alt benyttes til livsvigtigt sundhedsudstyr. https://jbmedico.com/da/142-rode-hospitalsnetkabler-og-traeksnore


Nogle få malet flammer på deres biler. Det giver opmærksomhed og får den til at se hurtigere ud men det ændrer ikke på bilens præstation


Redigeret af slumbert - 27-Oktober-2021 kl. 17:44
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 18:17
Slumbert hvordan kom du lige frem til 200k ? :D vil kun anbefale skærmet strømkabler hvis der er aktiv jord, men trådstarter har ikke givet os noget info om hvad anlæg han har eller om han bor i lejlighed eller hus, hvor det hus evt ligger, hvor ny er elinstallationen og hvad med akustik i det rum anlægget står i, alle de overnævnte ting påvirker lyden ;) 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ?
Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt.
Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler  sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med . 

Jeg køre på mit stereo setup med Isotek evo3 elite på alle mine enheder 2 stk. ML no33 - forforstærker -drev - dac etc. og en evo 3 strømrenser. Den korte, det virker....... Jeg gider ikke at gå ind nogen diskussion her, da det hurtig starter noget jeg ikke gider være en del af.
Men har man gearet/grejet til det, så virker det.

Men hvis man ikke har styr på alt det andet f.eks.akustik i rummet etc. så er der er nok andre ting jeg vil benytte pengene på. 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu