recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømkabler

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

JEG HAR INGEN MÅLEUDSTYR, OG KØBER DET HELLER IKKE.
Hvis i ikke kan høre forskellen, hvad er ideen med at måle? Så i kan bilde jer selv ind, at nu er det bedre???

Nok nærmere bekræfte at der er sket en ændring - om det er til det bedre må man lytte sig til.
Du VIL ikke måle, for tænk om der ikke var den ændring du bilder dig in (for nu at være i samme sprogbrug som dit)

Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

I har ikke gennemgået den næste del af evolutionen, desværre, men måske jeres efterkommere vil have bedre udviklede sanser???


I don't now, men det er da synd for jer. Min opfordring er: Få en anden hobby, og lad være med at kvæle andre, som bla. Glennda i denne  tråd med jeres neandertaler mentalitet.


Hvad i alverden er det for et sprogbrug?


Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

I skriver ting så mange gange at i selv tror på det, og spørger om det samme 4-5 gange...... og nej, der kommer ikke et svar på det, som en eller anden så alligevel fik sig resoneret sig frem til.

Altså VIL du ikke svare på om du kan høre forskel på dielektrikum i dine højttalerkabler, som ændrer sig efter luftfugtigheden?


Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:


Jeg tror at det var på tide at en eller anden administrator trådte i karakter, så der var nogle guldrandede medlemmer der fik mundkurv på i en måneds tid, for ikke at have holdt sig til emnet, eller bevist havde kommet med provokative oplæg, eller virkeligt så dumme kommentarer/spørgsmål at tæerne krummer sig....


Holde sig til emnet?
Hvem var det der begyndte at blande højttalerkabler ind i debatten?
Hvem var det der kom med historie om at et 20 meter kabel sammen med en højttaler kvalte en rørforstærker - til trods for at tråden hadnler om strømkabler og at jeg tilbagebeviste påstanden om at det kan være kablets induktans der har været indvirkende?
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 20:31
@Strøm

Hvornår siver det ind at denne tråds emne er Netkabler? Du ved, dem der sættes i stik kontakten så apparatet kan få strøm
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 20:38
Jeg synes snart at admin må træde i karakter og vippe Strøm ud af debatten, der ikke handler om højttalerkabler, men net(strøm) kabler Wacko
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

https://www.electrical4u.com/electrical-power-cable/
Hvad prøver du at sige med dit link?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

https://www.electrical4u.com/electrical-power-cable/

Er det at holde dig til emnet først at komme med en masse målinger på højttalerkabler (som ingen er uenige om måler forskelligt), for derefter at poste et link omhandlende strømkabler - enkeltledere, brugt i kraftige maskinistallationer og lignende ?


Klaus


Redigeret af KlausDM - 30-Oktober-2021 kl. 21:28
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Strøm

Hvornår siver det ind at denne tråds emne er Netkabler? Du ved, dem der sættes i stik kontakten så apparatet kan få strøm

Så du tror det kun er højttalerkabler der er forskel på...
Jeg må sige at netkabler opfører sig på samme facon.
Tænker det er logik, men åbenbart ikke....

Det er jo fuldstændigt forkert. At du overhovedet mener lyden påvirkes af kablet fra stikkontakt til forstærker på samme måde som lyden påvirkes af kablet fra forstærker til højttaler, viser du ikke forstår det du selv har linket til. Du tænker det er logik... Seriøst vildspor dude
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Strøm

Hvornår siver det ind at denne tråds emne er Netkabler? Du ved, dem der sættes i stik kontakten så apparatet kan få strøm

Så du tror det kun er højttalerkabler der er forskel på...
Jeg må sige at netkabler opfører sig på samme facon.
Tænker det er logik, men åbenbart ikke....
Nu er det jo sådan at højtaleren er en impedans (ændret frekvens i musikken ændre modstanden) så selv hvis vi se på højtalerkablet som en modstand vil det også ændre frekvensgangen på den hørte musik.

Det burde være tydeligt at ht kabel er i signalvejen det er strømkablet ikke.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Strøm

Hvornår siver det ind at denne tråds emne er Netkabler? Du ved, dem der sættes i stik kontakten så apparatet kan få strøm

Så du tror det kun er højttalerkabler der er forskel på...
Jeg må sige at netkabler opfører sig på samme facon.
Tænker det er logik, men åbenbart ikke....
Nu er det jo sådan at højtaleren er en impedans (ændret frekvens i musikken ændre modstanden) så selv hvis vi se på højtalerkablet som en modstand vil det også ændre frekvensgangen på den hørte musik.

Det burde være tydeligt at ht kabel er i signalvejen det er strømkablet ikke.
Så du mener, at strømforsyningen ikke er en del af signalvejen i en forstærker, og dermed ikke tager del i lyden på en højttaler.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Strøm

Hvornår siver det ind at denne tråds emne er Netkabler? Du ved, dem der sættes i stik kontakten så apparatet kan få strøm

Så du tror det kun er højttalerkabler der er forskel på...
Jeg må sige at netkabler opfører sig på samme facon.
Tænker det er logik, men åbenbart ikke....
Nu er det jo sådan at højtaleren er en impedans (ændret frekvens i musikken ændre modstanden) så selv hvis vi se på højtalerkablet som en modstand vil det også ændre frekvensgangen på den hørte musik.

Det burde være tydeligt at ht kabel er i signalvejen det er strømkablet ikke.
Så du mener, at strømforsyningen ikke er en del af signalvejen i en forstærker, og dermed ikke tager del i lyden på en højttaler.

Netkablet fra kontakt til enhed er ikke rigtig en del af signal vejen.  hvert fald aldrig i samme grad som et højttalerkabel hvor det analoge LYDsignal er at finde.

Det som strøm skriver at de teoretiske ting vedr inductans og impedans i et i et højttalerkabel, har samme betydning for lyden i et netkabel. Hvordan man kan argumentere så skråsikkert og ubehøvlet og samtidig have så lidt forståelse for det han skriver om. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så du mener, at strømforsyningen ikke er en del af signalvejen i en forstærker, og dermed ikke tager del i lyden på en højttaler.

Nu tager vi den lige sådan helt insekterotiker vejen:
Strømforsyningen er ikke en del af signalvejen i en forstærker.

Strømforsyningen kan dog uden tvivl ændre på lydkarateristikken i en forstærker.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så du mener, at strømforsyningen ikke er en del af signalvejen i en forstærker, og dermed ikke tager del i lyden på en højttaler.
Strømforsyningen er ikke en del af signalvejen i en forstærker.

Strømforsyningen kan dog uden tvivl ændre på lydkarateristikken i en forstærker.


Klaus



Enig.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2021 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så du mener, at strømforsyningen ikke er en del af signalvejen i en forstærker, og dermed ikke tager del i lyden på en højttaler.

Nu tager vi den lige sådan helt insekterotiker vejen:
Strømforsyningen er ikke en del af signalvejen i en forstærker.

Strømforsyningen kan dog uden tvivl ændre på lydkarateristikken i en forstærker.


Klaus


Det er der så delte opfattelser af, hvorvidt en strømforsyning er eller ikke er en del af signalvejen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu