recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømspareskinne defekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømspareskinne defekt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strømspareskinne defekt?
    Sendt: 18-August-2022 kl. 14:57
Jeg har for nyligt købt mig en strømspareskinne, men jeg kan ikke få den til at virke.

Jeg har sat tv til som master. Når jeg slukker tv’et skulle det andet udstyr så også slukke. Det gør det bare ikke. Det må da være en fejl…

Når jeg slukker det andet udstyr manuelt og tænder tv’et, tænder det andet udstyr også. Det er jeg ikke interesseret i. Det er ikke altid jeg har behov for at bruge surround receiveren eller en bd afspiller.
Er det normalt at udstyret tændes helt? Det forrige strømspareskinne jeg havde satte blot udstyret i standby når master blev tændt.

Desuden er der en (bekymrende) lyd fra skinnen. En underlig knitren når man tænder og slukker den. Det lyder som strøm som var der en løs forbindelse eller lign. Måske et relæ.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har sat tv til som master. Når jeg slukker tv’et skulle det andet udstyr så også slukke. Det gør det bare ikke. Det må da være en fejl…

Hvilket tv?
Hvor meget strøm bruger det i standby i de første minutter og efter et stykke tid?

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Når jeg slukker det andet udstyr manuelt og tænder tv’et, tænder det andet udstyr også.

Det har intet med selve strømspareskinnen at gøre.

Enten tænder de på HDMI CEC, eller på at de automatisk tænder, når de får strøm

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er det normalt at udstyret tændes helt? Det forrige strømspareskinne jeg havde satte blot udstyret i standby når master blev tændt.

Det har strømskinnen ingen indflydelse på, den slukker fors strømmen til udstyret - ikke andet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 17:20
Sony KD65XF9005

Iflg. Sony bruger det 0,5 W i standby. Om det er højere de første par minutter, ved jeg ikke.

Jeg må prøve at se hvad der sker med alt udstyret når jeg slutter strøm til det hele. Jeg mener dog ikke det tænder helt, som det gør nu. 

Det bliver en gang i morgen.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 19:05
Bortset fra den bekymrende knitren så kan skinne godt være ok, selvom den ikke slukker med det samme du sætter TV på stand by. Det gør min learning strømskinne også med mit pana TV. Nogle gange går det lige et par minutter eller ti før TVet går helt i "dvale" og skinnen slukker. Jeg skulle lige venne mig til det, men det virker.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu