|
strømsvag HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-November-2013 kl. 11:00 |
|
Hej Alle
Jeg vil gerne have en HTPC til min hjemmebiograf, men det er efterhånden en del år siden at jeg har kigget på hardware så jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal bare bruge den til at gå på nettet med og se film fra en externe eller den interne harddisk - Bluray ISO og mkv filer og skal kunne understøtte diverse nye HD lydformater. Da jeg gerne vil have den stående tændt og hente lidt film engang i mellem skal det være en der ikke bruger for meget strøm. Den skal sluttes til en Onkyo forstærmer med HDMI. Har I nogle forslag til hvor jeg skal starte og hvilke stumper jeg skal fokusere på? På forhånd tak, Jimmi |
||
![]() |
||
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er det bare sådan noget NUC man skal have i dag eller kan det gøres bedre og billigere og stadig uden at bruge for meget strøm?
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=781620 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Hvor henter du film?
I øvrigt laver Gigabyte nogle af de mindste, kraftigste og mest strømbesparende HTPCer, så prøv at tjekke deres hjemmeside.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Henter film fra Viaplay og Itunes og en gang imellem downlodes der en serie fra en af de mørke kroge af internettet ;-)
|
||
![]() |
||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
|
Du skal ikke købe den NUC, du skal have den nye med 4 generations I3.
Så vælger du selv ram og hvilken størrelse disk du er interesseret i. Har selv bestilt samme maskine med 2*4Gb ram og en 240GB msata disk.
|
||
![]() |
||
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
|
Har du mulighed for at linke til den ram du har bestilt. Jeg har nemlig ikke helt styr på hvilken type ram der skal i en NUC. |
||
Mvh
Bo |
||
![]() |
||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
|
Selvfølgelig. Der skal bruges SODIMM 204-pin 1.35V. Der er bedst performence når man vælger dual channel ram, altså 2 ram klodser.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |