recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - strømsvag HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

strømsvag HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: strømsvag HTPC
    Sendt: 07-November-2013 kl. 11:00
Hej Alle

Jeg vil gerne have en HTPC til min hjemmebiograf, men det er efterhånden en del år siden at jeg har kigget på hardware så jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg skal bare bruge den til at gå på nettet med og se film fra en externe eller den interne harddisk - Bluray ISO og mkv filer og skal kunne understøtte diverse nye HD lydformater.

Da jeg gerne vil have den stående tændt og hente lidt film engang i mellem skal det være en der ikke bruger for meget strøm.

Den skal sluttes til en Onkyo forstærmer med HDMI.

Har I nogle forslag til hvor jeg skal starte og hvilke stumper jeg skal fokusere på?

På forhånd tak,
Jimmi
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 11:22
Er det bare sådan noget NUC man skal have i dag eller kan det gøres bedre og billigere og stadig uden at bruge for meget strøm?

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=781620
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Da jeg gerne vil have den stående tændt og hente lidt film engang i mellem

Hvor henter du film?
I øvrigt laver Gigabyte nogle af de mindste, kraftigste og mest strømbesparende HTPCer, så prøv at tjekke deres hjemmeside.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 15:07
Henter film fra Viaplay og Itunes og en gang imellem downlodes der en serie fra en af de mørke kroge af internettet ;-)
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 19:08
Du skal ikke købe den NUC, du skal have den nye med 4 generations I3.
Så vælger du selv ram og hvilken størrelse disk du er interesseret i.

Har selv bestilt samme maskine med 2*4Gb ram og en 240GB msata disk.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Har du mulighed for at linke til den ram du har bestilt. Jeg har nemlig ikke helt styr på hvilken type ram der skal i en NUC.
Mvh
Bo

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Har du mulighed for at linke til den ram du har bestilt. Jeg har nemlig ikke helt styr på hvilken type ram der skal i en NUC.

Selvfølgelig.
Der skal bruges SODIMM 204-pin 1.35V. Der er bedst performence når man vælger dual channel ram, altså 2 ram klodser.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu