recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Størrelse kontra afstand til TV???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Størrelse kontra afstand til TV???

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 07:33
tusind tak for jeres inputs :)
valget er ikke blevet lettere må jeg sige. Jeg er helt med på at Plasma har det mest naturlige billede, men jeg husker også da jeg valgte mit Plasma, der fik det kritik pga. sortniveauet ( jeg havde ikke råd til Pioneer) og at Plasma brugte for meget strøm etc.
Jeg har også set på Oled, men jeg vil bare gerne have et 65" :D
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 10:00
Der er skam intet i vejen med at gå på kompromis, når man har sat sig ind i tingene.

Hvis 65 tommer er en prioritet og man ikke ejer en guldmine, så vil det naturlige vald også falde på et 4K LCD tv. Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Mobil kameraer er da bedre med mange pixel. Jeg har en Samsung, der har 16.000 pixel og den tager gode billeder.

Mobilkameraer har begrænset mulighed for at avancerer i selve optikken, så derfor er udviklingen på sensoren den vigtigste detalje. En nyere sensor er ofte mere følsom foruden den har flere pixels.
Det er en del år siden at antallet af pixels var afgørende for billedekvaliteten.
Så en ny sensor med 8 megapixels tager samme gode billede printet i A4 størrelse, som en tilsvarende ny med 16 megapixels.

Man kan dog ikke helt oversætte det til et tv, da man vælger at sidde i forskellige afstande til sit apparat.

Det er nok de færreste som har så gode øjne og sidder så tæt  på sit tv, at man skal skelne imellem 1080p og 4K med Bluray materiale.
De steder hvor man kan se en forskel, så bør man selvfølge vælge på baggrund af forskellen.
Men eftersom at det ikke kun er antallet af pixels som afgør kvaliteten af et billede, så er man naturligvis også nødt til at se på de andre parametre.
Jeg mener at farvetegningen på tværs af panelet og evnen til at vise farverne korrekt bør vægtes højere end detaljer, da selv personer uden perfekt syn vil kunne opfatte dette.

LCD tv og specielt den buede af slagsen sender sig selv øjeblikkeligt til tælling, da de ikke har ens farveforløb eller belysning på tværs af panelet set fra beskuerens synspunkt. Så jeg mener det kan være fuldstændigt irrelevant om det så kommer med 4K.
Det nytter jo ikke noget at nogle steder er det en hudfarve og så rykker man sig 1½ meter til den ene side og så er det pludseligt anden farve, der er mindre mættet.

Trådstarter som kommer fra et plasma panel bør enten vente med at investere eller investere i et OLED tv.
Alt andet ville være at få på kompromis med billedekvaliteten.

Jeg har købt et Sony kamera med stor opløsning på 20,7 pixel over nettet. Et fremragende kamera og jeg købte derefter taske dertil mm. og da en kollega havde fortalt, at man ikke behøvede mere end 8 pixel, spurgte jeg i foto forretningen om det havde nogen betydning over de 8. Absolut havde det det. Det er altid godt med stor oplysning sagde han og han roste kameraet.
Det bliver spændende at lægge billederne ind på mit 4K fladskærm. Kameraets opløsning er bedre end 4K.
Når jeg ser de samme film klip på Blue-Ray, er kvaliteten vokset enormt på trods af at gå fra 46 tommer til 65. Fladskærmen op skalere til 4K. Der er så mange flotte detaljer.
Jeg er forbløffet over, hvor meget en buet skærm giver i dybde.
Jeg ville have købt en projekter, og så på et tilbud i Hi-fi klubben. Jeg var ikke helt tilfreds og så så de samme filmklip på en Sony til 18.000 +. Lærredet må formodes at være i en god kvalitet. Sonyen var tydelig bedre, men ikke som de 4K filmklip, man kunne se på 4K skærme.
Jeg valgte så 4K i fladskærm. Det har jeg ikke fortrudt.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu