|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||||
Hvis jeg sætter subben til feks 150hz i crossover og alle andre højtalere står på large så kommer der meget mere fylde og dybde med ved feks tale musik osv. jeg har ikke lyttet nok til om der kommer endnu mere lyd ud ved feks en crossover på 200hz men som artiklen skriver er der signal på lfe på til 120hz og da jeg kun kan skære 100 eller 150hz (såvidt jeg husker) på min receiver er det nok de sidste 20hz jeg bemærker som forskellen fra 100 til 150hz, tror ikke der vil være forskel fra 150 til 200hz men det vil jeg da lige prøve iaften. Men som jeg forstår lfe signalet er det bare en akkumulering af det samlede lydspor forstærket 10db op derfor hvis jeg sætter crossover til eks 80hz vil der jo ikke være behov for at sende ekstra signal over i fronterne da den jo allerede har signalet bare ved en lavere db. derfor tror jeg bare den cutter og det signal der ligge over bliver ikke afspillet. |
|||||
Mvh
René |
|||||
![]() |
|||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||||
Otto tager du ikke lige dit lydudstyr med når du skal ud til mig alligevel sidst på ugen, så må jeg bestikke dig til at vi lige i fællesskab får indstillet lyden også... så må vi se om vi har samme lydsmag |
|||||
Mvh
René |
|||||
![]() |
|||||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||||
|
|||||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||||
![]() |
|||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
||||
|
|||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||||
LFE er et lydspor for sig selv, og jeg tror ikke det ofte indeholder bas fra de andre kanaler. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
delvist enig jvf det link som beskriver om lfe signalets opståen (fra forrige side) rent teknisk så er det bare lyden fra de andre kanaler kogt sammen også er det kun toner under 120hz der anvendes og da det så ligger i lfe 6 kanal er det uafhægigt af de andre kanaler (det er mixet ved produktionen af filmen) |
|||||
Mvh
René |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
jeg skal nok prøve at teste når jeg kommer hjem, men som jeg forstår det er der allerede detaljer fra alle kanaler inklusiv centeren i lfe signalet derved skulle det jo ikke ændre sig ved at rette på centerkanalens 63hz (men jeg skal nok prøve anyway) Men nærlæs den beskrivelse om lfe signalet fra forrige side, så opstår det jo af alt lyden som samles i et signal og konsentreres til kun at indeholde lyd under 120hz også kørt 10db op i forhold til de andre kanaler. |
|||||
Mvh
René |
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||||
Det kan jeg ikke se hvor du får fra. Dolby beskriver da også LFE således: The LFE channel carries additional bass information to supplement the bass information in the main channels. |
|||||
![]() |
|||||
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
||||
Er det muligt at måden det bliver mixet på idag, ikke er
som det er beskrevet i artiklen. den er trods alt knap 10 år gammel.?? |
|||||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Jeg har kun den information jeg lige henviste til fra denne artikel fra side 1. Og der er nok flere måder LFE signalet opstår på, så det vil jeg helst undlade at gøre mig alt for klog på, og det er da muligt jeg har misforstået noget på siden Men da jeg har sat alle mine højtalere til large inklusiv center, så sender receiveren vel ikke noget ned til min sub andet end lfe?. Jeg har ikke tjekket prioneer manualen om den sender lyde ned i subben hvis jeg ændrer på laveste frekvenser uden at stille på crossover eller small / large iøvrigt Redigeret af rhsin - 12-August-2009 kl. 17:49 |
|||||
Mvh
René |
|||||
![]() |
|||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
||||
LFE er en helt seperat kanal som arbejder fra 120hz og ned, her kan der være mixet og tilføjet flere og kraftigere effekter, headroomet kan faktisk hæves med 6db. i LFE i forhold de andre kanaler, hviket kan det ekstra kick i en eksplosion eller lign. som vi alle elsker Meningen med de 10db. offset i LFE, er at give en mere afbalanceret produktion af bas, set i forhold til den samlede bas fra højre center venstre kanal. De 10db. boost er ikke noget man skal tænke over, det gør din Dolby Digital Processor. Redigeret af Potter - 12-August-2009 kl. 20:15 |
|||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||||
![]() |
|||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
||||
hvis du har en god sub kan du aflaste dine højtalere en del, ved at skære ved 80 hz. Jeg har selv M&K højtalere som bygger på det princip. de siger ikke en kæft under 80 hz .
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |