|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Den forkerte afstand (i Audysseys tilfælde) skyldes f.eks. forkert fase (som recieveren så kan vende) eller uhensigtsmæssigheder i sub'ens egen behandling af lyden, og når afstanden måles forkert skyldes det at det målemikrofonen modtager opfattes som at være længere væk og receiveren justerer så herefter. Justerer du så selv afstanden i receiveren vil du så få forkert justering i receiveren ifht. sub'en. Hvis der måles korret med 0, burde det jo også betyde at den skal stå på 0. At du måske så foretrækker bas med forkert fase er så noget andet ![]() Redigeret af lunddal - 14-August-2009 kl. 12:21 |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Ideen er at når receiveren står på 0dB på volumenknappen spilles der på referenceniveau. Hvad de forskellige højtalere så skal justeres med kommer an på højtalere, afstand m.m. Det er som sådan et tilfælde at der overhovedet er en højtaler i dit system som står på 0dB. |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Ok tak for info, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg foretrækker endnu, lige nu lytter og lærer jeg også vil jeg prøve mig frem, men nu kigger otto forbi i eftermiddag, så kan han jo se hvad han kan komme frem til |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
||
Efter at have prøvet cross-over på 50, er jeg nu gået
tilbage til 80 og sat min center til small, det lyder meget bedre. Plus ny placering af sub hjalp meget(står nu mellem center og v.front) Vil prøve senere at sætte alle højt. til small... På min sub er der ikke en desideret LFE IN, der er bare to phono, skal jeg forbinde mit sub kabel til begge, eller er det nok med bare den ene?? |
|||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40547 |
![]() |
||
Brug denne guide til kallibrering: http://www.frequence.dk/sites/toner.htm |
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Jeg havde besøg af otto i anden forbindelse, desværre havde han ikke lige tid nok til at vi gik lyden helt igennem, dog er han sikker på der er plads til forbedring, så vi har aftalt at lave en opfølgning en dag han har bedre tid En ting jeg dog hurtigt fik fundet ud af var at jeg havde indstillet min sub alt for højt (lvl), dette havde min receiver også gjort mig opmærksom på.. men da otto også sagde det har jeg nu taget det til efterretning og kører med en indstilling der ligger tæt på receiverens foreslåede lvl. Jeg har efterfølgende kørt en fuld autosetup igen, sat alle højtalere til small og holdt fast i den afstand som receiveren har sat højtalerne til (Note afstand til sub måles konsekvent forkert... dette skal ikke rettes.. hold fast i den "forkerte" afstand.. den er nemlig rigtigst.. forvirrende ikke? Jeg bryder mig ikke om den "lyd" som equaliseren kommer frem til, otto var inde på om den kunne slåes fra, men vi var bange for at så røg channel lvl også (nogle der ved om det kan lade sig gøre på en pioneer receiver? uden den ignorer channel lvl), jeg har gemt en indstilling hvor jeg har receiverens foreslåede eq, også en indstilling hvor eq er sat i 0db over hele linien så det kun er channel lvl der er bibeholdt, jeg vil prøve at skifte lidt mellem de forskellige her i weekenden. En anden ting var ved transformers prøvede vi at afspille med lydprofil auto surround, og den lød "tynd" (og der stod ikke true HD i displayet) .. det var desværre ved den tid otto skulle afsted.. efterfølgende prøvede jeg at sætte den på pure direct og vupti så var der mere fylde i lyden og der stod true hd i displayet på receiveren.. så det skal man altså lige være ops på der er mange indstillinger på den receiver.. og de påvirker lyder rigtigt meget. Jeg var dog obs på hvordan jeg fik dts master og true hd frem.. var bare ikke lige obs på det i kampens hede. Når subben er justeret ned i niveau er der ingen problemer for mig med crossover på 80 hz... vil det være en fordel måske at vælge 100hz eller mere i mit setup?? (ja jeg kan bare lytte.... men vil også gerne lytte til jer andres erfaringer |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
||
Sjovt du nævner TRANSFORMERS, det netop denne filmm jeg virkelig kunne høre forskel på lydden, i MCACC mode var det ligesom om at effekterne "forsvandt" i lydbilledet, men sat på "pure direct" var der virkelig gang i lyden..! |
|||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Præcist og det var hvad der undrede otto meget, derfor bliver der boret i dette, men det må have noget med at gøre hvordan receiveren håndterer HD lyden, for sætter du den i "alle" de forskellige indstillinger (jeg har prøvet) står der ikke HD lyd i displayet (blot den valgte lyd dd ex osv.) også er der slet ikke den samme gang i lyden... det er først når jeg sætter den over på pure direct igen førend der står True HD i displayet af receiveren og der er mere gang i lyden. Redigeret af rhsin - 15-August-2009 kl. 10:26 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
||
er det ikke noget med at mange recievere ikke kan benytte rum eq til hd lyd?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
jeg tror det er tilfældet med Pioneeren, denkan godt bruge channel lvl og sætter jeg fronter til small kommer subben også med ved pure direct (feks ved cd afspilning)... men lyden er meget bedre og mere dynamisk, så det er åbenbart den rigtige indstilling for at slippe for equaliseren |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |