recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Størrelse på fronter - Behov
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Størrelse på fronter - Behov

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Størrelse på fronter - Behov
    Sendt: 29-Marts-2014 kl. 18:43
Jeg leger lidt med tanken om at udbygge surround´en til 7.1

I den forbindelse er Zensor 3 blevet interessant for mig.

Da jeg kører crossover på 80hz, er jeg dog lidt nysgerrig på hvad de lidt større fronter giver mere?

Jeg tænker at en god del af den dybe lyd sendes til subben jo?

Så hvad er det større fronter giver ift surroundoplevelsen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 18:50
 
 Uanset hvad du smider på, så vil det jo kun være ned til 80 Hz, selv om Fronterne så går ned til f.eks 30 Hz. For så at få mere ud af dem skal de så stilles til Large, så de får den fulde frekvens. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg leger lidt med tanken om at udbygge surround´en til 7.1

I den forbindelse er Zensor 3 blevet interessant for mig.

Da jeg kører crossover på 80hz, er jeg dog lidt nysgerrig på hvad de lidt større fronter giver mere?

Jeg tænker at en god del af den dybe lyd sendes til subben jo?

Så hvad er det større fronter giver ift surroundoplevelsen?

 
Nu kan jeg ikke lige gennemskue hvilke større fronter du hentyder til, men hvis du sammenligner de forskellige modeller i samme serie, vil du normalt se at de større modeller har højere følsomhed og kan tåle mere effekt. Specielt hvis de har flere end een basenhed. Så selvom du krydser alle højttalere ved 80Hz vil du stadig have en fordel af større højttalere ved det at de typisk kan spille højere og har lavere forvrængning.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 19:09
Det er lidt det jeg mener ja.. Ved skæring på 80hz, er der den store mening i større fronter?
Eller bør man sætte skæringen ned og få det dybere lyd fra fronterne?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 19:10
Hvis de spiller højere, vil man uanset hvad så ikke kalibrerer så de alle alligevel spille lige højt
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvis de spiller højere, vil man uanset hvad så ikke kalibrerer så de alle alligevel spille lige højt


Jo.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 21:12
Gerne bedre lyd. Det er muligvis en lille ting for nogen, men ikke for alle.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 22:27
Men hvad er det for bedre lyd man får? Det er lidt det jeg er nysgerrig på:-).

Hvis jeg bruger det til stereo og lader dem spille hele sit register, giver det fod mening. Men hvis jeg crossover på 80hz, så tænker jeg det måske er begrænset?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 22:31
Hvis ikke du kan høre forskel på et par gulvhøjttalere og et par reol ditto i toneregistret ned til 80 Hz, så kan det vel være ligemeget. Vi er nogle der kan!

Redigeret af Kampus - 29-Marts-2014 kl. 22:32
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 22:35

Jeg ville, som ogaå gøres, når der er tilsluttet "store" højttalere, køre dem som sådan og syplere med SW til de lave frekvenser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 23:32
Jeg har aldrig sagt jeg ikke kan høre forskel..
Jeg spørger til hvilken forskel der er??

Jeg skal først anskaffe mig disse fronter og derfor spørger jeg, da jeg ikke er klar over forskellen på en zensor 1 der spiller ned til 80 og en zensor 3, der gør det samme..

Lige den sammenligning er jeg ikke så sikker på der er så mange der kan svare på, derfor spørger jeg til den generelle lydforskel på højttalere der skæres ens, men har forskellig volumen
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 23:32
Men crossover på er forskellen i frekvens området fra 80 til 20000Hz, håber ikke at du er i tvivl om at en stor del af lydbilledet findes i dette område.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu