recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Størrelse på fronter - Behov
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Størrelse på fronter - Behov

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 00:00
Både Zensor 1 og 3 har begge alvorlige problemer med at spille sammenhængende ned til 80 hz.

Det du vil opleve med et par store fronter er et mere sammenhængende lydbillede. En større højttaler vil også bedre kunne håndtere højere lydtryk og dermed også give en bedre dynamik i lyden.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 09:22
Større højttalere er ikke ens betydning med større lyd.

Du kan godt smide nogle kæmpe højttalere med store enheder i rummet, men hvis de er dårlig bygget op så vil lyden være flad og tam.
Stor lyd kan sagtens komme fra små højttalere hvis det hele bliver kalibreret ordentligt og subberne er godt integreret. ( feks M&K )

Jeg vil mene at stor og dynamisk lyd hænger mere sammen med kvalitet end med fysisk størrelse.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 10:46
En 80hz delefrekvens er jo ikke brick Wall så højttaleren vil stadig gengive ting under 80hz. Derudover er 150hz stadig "dybt" og kan få mindre højttalere til at brække sig med høj forvrængning til følge. Som andre skriver, så er følsomheden ofte også højere hvilket betyder mindre brugt effekt fra forstærkeren.
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Større højttalere er ikke ens betydning med større lyd.

Du kan godt smide nogle kæmpe højttalere med store enheder i rummet, men hvis de er dårlig bygget op så vil lyden være flad og tam.
Stor lyd kan sagtens komme fra små højttalere hvis det hele bliver kalibreret ordentligt og subberne er godt integreret. ( feks M&K )

Jeg vil mene at stor og dynamisk lyd hænger mere sammen med kvalitet end med fysisk størrelse.


Hulk.

Hvis ellers de store højttalere er af samme kvalitet som de små, vil tit være mere dynamiske gua deres højere følsomhed.

En 15" kan alligevel noget som en 6,5" ikke kan selvom de begge yder langt under max.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Større højttalere er ikke ens betydning med større lyd.

Du kan godt smide nogle kæmpe højttalere med store enheder i rummet, men hvis de er dårlig bygget op så vil lyden være flad og tam.
Stor lyd kan sagtens komme fra små højttalere hvis det hele bliver kalibreret ordentligt og subberne er godt integreret. ( feks M&K )

Jeg vil mene at stor og dynamisk lyd hænger mere sammen med kvalitet end med fysisk størrelse.



Hulk.

Hvis ellers de store højttalere er af samme kvalitet som de små, vil tit være mere dynamiske gua deres højere følsomhed.

En 15" kan alligevel noget som en 6,5" ikke kan selvom de begge yder langt under max.


Ironman.

Hvis du læser mit indlæg igen vil du hurtigt se at jeg ikke generaliserer, men blot gør opmærksom på at han ikke skal forvente meget bedre lyd hvis han bare opgraderer til større kasser i samme prisklasse som han har nu.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 16:26
Tak for alle jeres svar:-)..

Jeg ved ikke om jeg bare bør holde på det nuværende setup og så vente med en opgradering til der evt er plads til zensor 5'erne..
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 16:29
Hvilken forstærker , højttalere og sub har du nu.?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 16:55
Det er 4 stk zensor 1 og så tilsvarende center, de trækkes af en yamaha v1073
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 17:11
Ingen sub.?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 17:42
Hov:) B&W ASW610..
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 17:59
Okay.

Jeg vil ikke tro at du vil få det du søger ved at købe zensor 3, opgraderingen er for lille.
Hellere vente til du har mønterne til en seriøs opgradering.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 18:41
Det var nu mere fordi jeg overvejede at opgradere mit 5.1 til 7.1. Da jeg er fint tilfreds med mine Zensor 1 beholder jeg gerne dem.
Da Zensor 3 er en lille merudgift ift Zensor 1, var det mere en nysgerrighed på forskellen imellem dem:).

For så at flytte de nuværende Zensor 1 til bagkanaler og fronter så vil være Zensor 3..
Eller om man bare skal køre Zensor 1 hele vejen rundt, hvis der nærmest ikke er en forskel alligevel. For der må jeg indrømme at jeg elsker Zensor 1´s størrelse:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu