|
Størrelse på Tv i forhold til rum. |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Michael404 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Januar-2013 kl. 15:58 |
|
Skal inden for den nærmeste fremtid have nyt tv.
Valget står mellem 46" og 55" Afstand fra sofa (som står helt ret ud for tv) 2,75m og ellers relativ rum 25m3 Det er sikkert lækkert med 55'eren, MEN bliver det for stort (så man skal dreje hovedet) eller direkte koncentrer sig om at se på det? Jeg tænker at 46" ville passe perfekt og ved senere udskiftning også ville passe i soveværelset, altså at 55'eren vil være for voldsom i et soveværelse, men hvad har i andre?
|
||
-Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
|
||
![]() |
||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tror ikke det er noget problem med 55", men det er også lidt smag og behag om man synes det dominerer rummet. Dog er det nok lidt voldsomt med 55" i soveværelset med med mindre det er ret stort :)
Men hvis du er i tvivl, er der så nogen speciel grund til at feks. 50" ikke er til overvejelse? |
||
![]() |
||
sbcdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2013 Status: Offline Point: 14 |
|
Har et 106" lærred ca. 4 meter fra fjerneste stol. En sofa placeret på sidevæggen har under 2 meter til lærredet i den ene ende og hidtil er der ikke kommet klager. For mange penge, for mange hestekræfter, for stor skærm? No such thing :)
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Go Big
|
||
![]() |
||
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
|
Du skal helt klart vælge 55"
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
Jep, 55" er ikke noget problem. Jeg sidder med cirka samme afstand og ville skifte til 64", hvis jeg ellers kunne få en rimelig pris for den gamle. Størrelsen bliver efter min mening først et problem hvis man skal dreje hovedet for at læse undertekster.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Anbefaling herfra vil være 55", vi sidder med en maks. afstand på 3,5 m til 65".
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Du kan få en idé om hvilken størrelse til hvilken afstand i denne applét
http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511
Prøv at sætte opløsningen til HD Ready, som TV udsendelser jo er i. Redigeret af Kampus - 09-Januar-2013 kl. 19:28 |
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Du kan tegne / måle dig frem...du er nu en ZOOM-mand Har læst på engelsk hjemmeside: 5,00 m ...70" skærm, Nu skal du så have de vandrette mål på skærmene Du tegner vinklerne 5 m fra centrum. Nu Zoomer du så mog centrum, måler vandret go fornøjelse |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
|
||
E.L.
|
||
![]() |
||
Michael404 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
|
Det lader til at ikke mindre end 7 brugere mener den "store" 55'er, og ender det nok også med. ziphnor: Den tv model jeg har studeret mig frem til at passe til mine behov fås ikke i 50", men det er jo bare noget sony skrammel jeg har kig på.. ![]() sbcdk: Du har helt ret, har skam også hygget mig med 321hk i en Bmw.. ![]() |
||
-Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
|
||
![]() |
||
sbcdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2013 Status: Offline Point: 14 |
|
Cool! Kører selv Jag XJR :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |