Hejsa,
Så fik jeg købt et mediecenter: Zitech hFX Micro Media Center.
Dejlig lydløst og størrelsen også OK. Konevenligt som de siger

Men jeg har nogle problemer med TV delen. Mit TV er en JVC LT-37M70.
Opløsning er sat til 1184x666 (både via Vista samt i mediecenter delen for at være sikker). Dermed er fylder skrivebordet i Vista hele skærmen. Samme når MediaCenter startes op. DVD via MediaCenter fylder også skærmen ud.
Men ved TV fylder det kun en del af skærmen - der er vel 20% sort kant hele vejen omkring billedet. Dette både for live TV og ved optaget udsendelser.
Jeg har prøvet at se noget af det optaget via media player i Vista. Samme problem.
Jeg tror jeg snart har prøvet alle opløsninger, men ingen giver det rette TV billede.
Men som alm. Windows Vista skærm er opløsning OK. Hvordan kan jeg still billedstørrelsen for TV i mediacenter alene ?
Jeg bruger p.t. DVI -> HDMI, men har også prøvet DVI -> VGA.
Stik og kabel virker - i hvert fald får jeg billede på en alm. computer skærm.
Men ligemeget hvilken opløsning jeg vælger når jeg slutter til VGA på mit TV har jeg sort skærm. Jeg kan se boot processen samt Windows logo, men så går skærmen i sort.
Nogen ide ?
Jeg tjekkede hvad Vista havde fundet af skærm (via HDMI). Godt nok viste den en JVC, men model var bare et nr. Desuden var kun en opløsning nævnt som tilladt: 1920x500 (e.lign). Det har jeg aldrig set før det format - og kan da heller ikke vælges på grafik kortet. Ved så heller ikke om HDMI finder det samme som VGA gør.
Fandt en "special" patch hos Intel vedr. forkert genkendelse af TV samt muligheder. Men den har ikke hjulpet.
Selvom det faktisk er et godt MediaCenter, er det lidt træls at have et lille TV billede. Det kræver jo nærmest en af de nye 100" TV for at få et billed i OK størrelse

Lidt facts:
TV's native opløsning skulle vist være 1366x768
Grafik: Mobile Intel 945 Express Chipset Family
TV: Hauppauge WinTV HVR-1700
Alle ideer modtages.
Med venlig hilsen
Bo