recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sætte ekstra kabel til Viasat parabol - f-stik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sætte ekstra kabel til Viasat parabol - f-stik?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sætte ekstra kabel til Viasat parabol - f-stik?
    Sendt: 11-December-2012 kl. 23:40
Hej alle

Jeg har fået sat ny viasat parabol op, men Viasat betaler kun for træk af det ene kabel. Derfor skal jeg selv have sat et ekstra op. Nu har jeg ikke sat det op før, og jeg så ikke hvordan montøren satte det første op da jeg ikke var hjemme.

Skal jeg bare købe sådan et f-stik til f-stik også skal det bare skrues i begge steder? Eller skal jeg gøre noget specielt.

Jeg havde sådan et kabel i tankerne
http://www.av-cables.dk/antennekabel-f-stik/hq-high-quality-antenne-f-kabel-20-m.html

Det skal være rimelig langt
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 23:46
Det er ikk nødvendigt med sådan et kabel, du kan købe det antal mtr du skal bruge i 7mm http://www.av-cables.dk/antennekabel-i-maal/antennekabel-coax-7-0-mm-pris-pr-meter.html
og så bare nogle f conectere i hver ende..
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 08:47

1. Du skulle have bestilt et ekstra kabel, samtidigt med montøren monteret det første kabel, det havde ikke kostet meget.

2. Hvis LNB er en SatCR type, kan du bare montere en 2-fordeler(splitter) et sted på kablet der passer dig bedst.

3. Er det en alm. LNB der er monteret, så skal der monteres en LNB med 2 eller flere udgange.
Før du trækker nyt kabel.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

1. Du skulle have bestilt et ekstra kabel, samtidigt med montøren monteret det første kabel, det havde ikke kostet meget.

2. Hvis LNB er en SatCR type, kan du bare montere en 2-fordeler(splitter) et sted på kablet der passer dig bedst.

3. Er det en alm. LNB der er monteret, så skal der monteres en LNB med 2 eller flere udgange.
Før du trækker nyt kabel.

Lynge Smile

Tja 500 kr for 12m kabel synes jeg nu er rimelig dyrt.

Det er en quad LNB så det er vel bare et ekstra kabel?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu