recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sætte maks hastighed for én person
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sætte maks hastighed for én person

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sætte maks hastighed for én person
    Sendt: 11-August-2012 kl. 16:50
Hej alle sammen,

Jeg har et spørgsmål som er lidt udover det sædvanlige.
Jeg har en NetGear WNDR4000 som jeg bruger til at kører WIFI til min PS3 og min computer.

Det er således at jeg har installeret Netflix på min PS3. 

Problemet lyder: 
Når min kæreste bruger Netflix på min ps3, samtidig med jeg spiller, oplever jeg at min PS3 tager al forbindelsen. 
Er der en måde man kan så som 'styre' hvor meget af min forbindelse den må bruge? enten via PS3'en eller via min Router?

På forhånd tak

Jesper
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 17:09
QOS Quality Of Service var måske en mulighed. Se i din routers manual. 
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 17:32
Jeg kan desværre ikke finde noget om QOS som du nævnte.
Har du mulighed for at forklare hvad det går ud på?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:42
Det går ud på præcis det du efterspørger - at kunne sætte grænser på hvor meget båndbredde en bruger må sluge.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 19:01
Hmm. Lader ikke til at min Router er i stand til at gøre dette.
Hvertfald ikke noget jeg kan finde i brugervejledningen eller lign.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 02:35
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Hmm. Lader ikke til at min Router er i stand til at gøre dette.
Hvertfald ikke noget jeg kan finde i brugervejledningen eller lign.

Hvis det ellers er den rigtige manual, er QOS optalt på side 73, se her.

Jens

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 10:05
Det QoS der er indbygget i almindelige routere til privatbrug plejer sjældent at være specielt velegnede til det du ønsker, det er mest noget med at kunne prioritere fx. voice-over-ip opkald højere end anden trafik.

Jeg tror du skal ud i noget i den her stil http://www.antamedia.com/bandwidth-manager/ hvor du sætter en windowsmaskine op med to netkort og bruger den som proxy på dine øvrige maskiner. Jeg havde et tilsvarende setup engang, blot unix baseret, det fungerede rigtigt godt.

Tricket er, at du slukker for wifi'en i din router. Så bygger du en lille pc af halvgamle stumper, putter to netkort i, det ene kablet og det andet wifi (jeg formoder du fortsat ønsker at forbinde din ps3 og gamercomputer trådløst). Det kablede netværkskort forbinder du til din router. På med noget windows xp eller hvad du nu har liggende og på med det der bandwidth manager software. Din gamercomputer og ps3 sætter du op til at bruge den nye båndbreddemaskine som default gateway så al internetforbindelse går igennem den. I bandwidth manager softwaren fortæller du så at din ps3's ipnummer maks må suge fx. 70% af din internetforbindelse hvis din gamerpc suger data således at ipnummeret til din gamerpc altid har adgang til minimum 30% af forbindelsen uanset hvad ps3'en har gang i..

Du kan selvfølgelig også vælge at putte to netkort i din gamerpc og køre båndbreddebegrænseren på den, på den måde beholder din gamerpc sin sædvanlige 100% adgang til din router mens din ps3 fremover kun har internetadgang gennem din gamerpc og ikke længere får lov til at trække internetforbindelsen i knæ. Ulempen er så at din ps3 kun har internetadgang sålænge din gamperpc er tændt.
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 17:26
http://www.netgear.com/home/products/hometheater/networking-for-home-theater-and-gaming/GS605AV.aspx
Der kan du fysisk bestemme hvilke porte der prioteres. Tilslutningerne er farvekodet alt efter hvilken priotet tilkoblingen skal have.
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu