|
Sætte maks hastighed for én person |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-August-2012 kl. 16:50 |
Hej alle sammen,
Jeg har et spørgsmål som er lidt udover det sædvanlige. Jeg har en NetGear WNDR4000 som jeg bruger til at kører WIFI til min PS3 og min computer. Det er således at jeg har installeret Netflix på min PS3. Problemet lyder: Når min kæreste bruger Netflix på min ps3, samtidig med jeg spiller, oplever jeg at min PS3 tager al forbindelsen. Er der en måde man kan så som 'styre' hvor meget af min forbindelse den må bruge? enten via PS3'en eller via min Router? På forhånd tak Jesper
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
QOS Quality Of Service var måske en mulighed. Se i din routers manual.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Jeg kan desværre ikke finde noget om QOS som du nævnte.
Har du mulighed for at forklare hvad det går ud på?
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det går ud på præcis det du efterspørger - at kunne sætte grænser på hvor meget båndbredde en bruger må sluge.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Hmm. Lader ikke til at min Router er i stand til at gøre dette.
Hvertfald ikke noget jeg kan finde i brugervejledningen eller lign.
|
|
![]() |
|
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Hvis det ellers er den rigtige manual, er QOS optalt på side 73, se her. Jens |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Det QoS der er indbygget i almindelige routere til privatbrug plejer sjældent at være specielt velegnede til det du ønsker, det er mest noget med at kunne prioritere fx. voice-over-ip opkald højere end anden trafik.
Jeg tror du skal ud i noget i den her stil http://www.antamedia.com/bandwidth-manager/ hvor du sætter en windowsmaskine op med to netkort og bruger den som proxy på dine øvrige maskiner. Jeg havde et tilsvarende setup engang, blot unix baseret, det fungerede rigtigt godt. Tricket er, at du slukker for wifi'en i din router. Så bygger du en lille pc af halvgamle stumper, putter to netkort i, det ene kablet og det andet wifi (jeg formoder du fortsat ønsker at forbinde din ps3 og gamercomputer trådløst). Det kablede netværkskort forbinder du til din router. På med noget windows xp eller hvad du nu har liggende og på med det der bandwidth manager software. Din gamercomputer og ps3 sætter du op til at bruge den nye båndbreddemaskine som default gateway så al internetforbindelse går igennem den. I bandwidth manager softwaren fortæller du så at din ps3's ipnummer maks må suge fx. 70% af din internetforbindelse hvis din gamerpc suger data således at ipnummeret til din gamerpc altid har adgang til minimum 30% af forbindelsen uanset hvad ps3'en har gang i.. Du kan selvfølgelig også vælge at putte to netkort i din gamerpc og køre båndbreddebegrænseren på den, på den måde beholder din gamerpc sin sædvanlige 100% adgang til din router mens din ps3 fremover kun har internetadgang gennem din gamerpc og ikke længere får lov til at trække internetforbindelsen i knæ. Ulempen er så at din ps3 kun har internetadgang sålænge din gamperpc er tændt. |
|
![]() |
|
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
http://www.netgear.com/home/products/hometheater/networking-for-home-theater-and-gaming/GS605AV.aspxDer kan du fysisk bestemme hvilke porte der prioteres. Tilslutningerne er farvekodet alt efter hvilken priotet tilkoblingen skal have.
|
|
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055 Marantz 7007 Focal Sib XL |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |