recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stue antenne - forbedring af signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stue antenne - forbedring af signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Antop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2017
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stue antenne - forbedring af signal
    Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 15:22
Hejsa alle

Jeg har en gammel stue antenne der sidder med dens 2 antenner bagved mit TV. Det er meget lille, og jeg har ofte problemer med at signalet er dårligt - specielt når det er regnvej (giver det mening?). 

Nogen der kender en billig løsning til at forstærke antennen eller alternativt om man kan købe en anden billig antenne?

God weekend! 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 16:42
Indendørs og billig hænger ikke sammen, det skal være en bedre og udendørs. Her kan der læses lidt om antanner, https://www.tv-pakke.dk/107/hvilken-antenne-til-almindelige-kanaler-dr-tv2-dvb-t/
Her kan ses hvor god dækning der er indendørs og udendørs, https://dr-reach.progira.com/html/dvb.html
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 17:40
Du skriver ikke hvad du ser, men har du overvejet streaming. En chromecast?
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 01:17
Somme tider henvises der til dækningskort vedrørende Digi-tv og Boxer tv. Og også DAB+ dækningskort. Men hvordan ser det ud med hensyn til dækning i forbindelse med streaming? Her tænkes på, hvordan mulighederne er for at få en forbindelse, der er hurtig nok til at levere den kvalitet, der kendes fra DVB-T/T2 og DVB-C.
Det er mit indtryk, at der er steder i landet, hvor der ikke kan opnås tilfredsstillende hastigheder. Men er det rigtigt? Jeg håber ikke, at det forholder sig sådan, for så er det noget af et politisk problem, hvis man flytter nogle af de statsfinansierede DR-kanaler over på streamingtjenesten DRTV. Altså vil det betyde, at der er steder i landet, hvor man bliver afskåret fra at se de programmer, der tidligere var tilgængelige på flow-tv kanalerne? Skal nogle af DR's kanaler så modtages via satellit?

Redigeret af C. Johansen - 07-Oktober-2019 kl. 01:50
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 09:52
 Med hensyn til hvilken hastighed der kan fås på en Bredbånd forbindelse, så kommer det an på hvilken mulighed der er, om det er Coax, DSL eller fiber. Det bedste er Coax og fiber, der må ses på de muligheder der er at få hvor du bor. Der er også en sidste mulighed, det er Mobilt bredbånd.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 10:25
Det er nu ikke mine egne modtageforhold, jeg tænker på. Jeg tænker på, om man fra politisk hold har overblik over, hvordan modtageforholdene er, når man vil se de statsfinansierede tv-programmer.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2019 kl. 10:31
 Det kommer jo an på din antenne hvor godt det er. Her hvor jeg er skal der ikke meget til for at modtage. Det kommer helt an på de lokale forhold.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Antop Antop skrev:

Hejsa alle

Jeg har en gammel stue antenne der sidder med dens 2 antenner bagved mit TV. Det er meget lille, og jeg har ofte problemer med at signalet er dårligt - specielt når det er regnvej (giver det mening?). 

Nogen der kender en billig løsning til at forstærke antennen eller alternativt om man kan købe en anden billig antenne?

God weekend! 


Har du mulighed for en udendørsantenne? Hvis du har det, så brug den løsning! 99,9% af alle modtagerproblemer kan løses med en udendørsantenne.

Hvis du ikke har den mulighed, så kan du købe en god indendørsantenne, og sætte den i vindueskarmen. Det er ikke en perfekt løsning, men hvis dit signal er godt nok, så kan det være løsningen.

En relativ pæn synlig indendørsantenne  er f.eks. denne: https://www.computersalg.dk/i/2336537/strong-srt-ant-30-antenne-tv
Til top
Antop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2017
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 18:19
Tak for alle tilbagemeldinger og beklager min sene tilbagemelding. 
Hvis løsningen skal være en antenne i vindueskarmen, så skal der bel trækkes en ledning fra fjernsynet. Dette vil i givet fald blive noget rod. En udendørs antenne er en mulighed, men en besværlig løsning. Håbede på der fandtes en forstærker der virkede eller en bedre antenne. Igen tak for jeres tilbegesvarSmile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 18:50
Hvis der intet signal er i rummet, hvor antennen er, kan du ikke forstærke dig ud af problemet.

Det der virker er en ordentlig antenne placeret et sted, hvor der er signal og så et kabel til dit tv.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 19:16
Når der kan opsættes en udendørs antenne, så er det da klart den løsning der skal bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2019 kl. 20:17
Der er meget stor forskel på forskellige indendørs antenner. Jeg har prøvet forskellige, indtil jeg faldt over en, der hedder Strong ant28. Hvor de andre antenner ikke gav signal, kunne jeg få fuldt signal med den, også med min signalstyrkemåler. Den koster 225 kr på nettet, så den er da værd at prøve.
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu