Hej.
Har fulgt lidt med i tråden og havde også selv et lignende problem da jeg købte fladskærm sidste år. Jeg var i maaaange møbel og Hi-fi forretninger, men ingen havde noget der kunne bruges (efter min mening i hvert fald).
En lørdag formiddag sad jeg så og bladrede i en Bauhaus reklame og så de havde tilbud på en køkkenplade i valnød. Nu har jeg altid været vild med valnød - så jeg drønede ud i Bauhaus og så på pladen. Det mål pladen fandtes i (tror det var 302 cm x 60 cm) kunne lige præcis bruges til et møbel, når den blev skåret ud på den rigtige måde. Jeg fik Bauhaus til at save pladen i de ønskede mål. Det kan IKKE anbefales selv at save pladen med eks. rundsav eller endnu værre, en fukssvans. Det bliver noget juks - så betalt butikken for at save pladen - det er alle pengene værd.
Herefter købte jeg et "dybelsæt" så man kan samle bordet uden brug af synlige skruer, et par hjørne beslag og noget træ lim. Efter 3-4 timers arbejde var bordet færdigt - ikke mindst takket være hjælp fra min bror, der er lidt bedre til den slags træarbejde end mig ;-)
En lille detalje ved møbelet er at der er blevet et skjult rum til de mange ledninger - og det er bare dajle. Nok ligger de hulter til bulter i det rum, men man ser overhovedet INTET af det ude fra….
Resultatet kan ses på billederne og jeg syntes selv det ser hamre godt ud.
![](uploads/confetti/2006-04-15_195400_Billede1.jpg)
![](uploads/confetti/2006-04-15_195416_Billede2.jpg)
Beklager at billederne ikke lige er de bedste, men det var hvad jeg lige havde liggende :-)
Håber det kan gi' lidt inspiration til andre der har samme problem.
PS: Nåja … så var der jo lige prisen. Pladen kostede på bud 899,- og jeg mener at jeg fik skåret pladen for ca. 300,- (Typisk tager byggemarkederne 15 kr. pr. snit). Derudover kostede dybelsættet 299,- (men det kan jeg jo få glæde af i tiden fremover), limen 50,- og til sidst beslagene 30,- … Så alt i alt ca. 1300,- … BILLIGT ELLER HVA ??? ;-)