recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stueantenne...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStueantenne...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Stueantenne...
    Sendt: 28-December-2007 kl. 01:47
Jeg er desværre så uheldig at bo et sted med analog fællesantenne, så jeg kan kun modtage dr1, dr2 og tv2 digitalt via mit lcd fjernsyn. kan det betale sig at købe en stueantenne for at ku se flere kanaler digitalt eller vil det være det samme?
Bor i Nordsjælland hvis det har noget at sige

mvh Thomas
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 09:31

Hej , jamen hvis du har DR1 og TV2 digitalt via jeres fælles-antenne , så vil du højest kunne modtage nogle svenske kanaler via egen antenne , men jeg tvivler dog på at du kan gøre det med en stue antenne , du skal nok have en antenne på taget hvis det skal være muligt...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 14:02
det var desværre også hvad jeg tænkte, men jeg må håbe de snart får opdateret vores fællesantenne, så jeg kan se lidt flere kanaler, men tusind tak for hjælpen :)
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 16:44

Hvis det er DTT der bruges, så vil  der IKKE komme flere kanaler i det  format, udbygges nettet, så vil det være DVB-C der benyttes, og dertil skal bruges en anden type modtager. DTT er en nødløsning for udbydere som ikke har adgang til DVB-C, og DTT vil KUN blive brugt til DR og TV2, da det ikke er beregnet til brug i Kabelanlæg.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 19:44

Ehhh, hvad snakker du om Radiomanden??

DTT bliver da udbygget (eller det formoder vi). Problemet er bare, at det kommer ikke til at ske foreløbig. Men udbygget bliver det sandsynligvis.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:00

Ja, det bliver da udbygget, men det er jo kun beregnet til brug på egen antenne, anvendelsen af det nuværende DTT i kabelanlæg er jo i de mindre Kabelanlæg, undtagelsen frem for reglen, da DTT jo ikke nornalt bruges til det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:13

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis det er DTT der bruges, så vil  der IKKE komme flere kanaler i det  format, udbygges nettet, så vil det være DVB-C der benyttes, og dertil skal bruges en anden type modtager. DTT er en nødløsning for udbydere som ikke har adgang til DVB-C, og DTT vil KUN blive brugt til DR og TV2, da det ikke er beregnet til brug i Kabelanlæg.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ehhh, hvad snakker du om Radiomanden??

DTT bliver da udbygget (eller det formoder vi)....

Hvis det er en lille antenneforening - et par opgange eller lignende - så bliver det muligvis udbygget med nye danske DTT MUXer når de kommer i 2009/2010.  Ligeledes vil det sikkert være muligt for en sådan forening at listet et par svenske MUXer ind.

Men eller har den gode  Radiomanden da fat i noget helt rigtigt.  

I blot lidt større kabelnet er DVB-C eller måske ad åre DVB-C2 det indlysende rigtige tekniske valg.   

Videresendt DDT er i sådanne tilfælde kun egnet til at overholde loven og til at skaffe antenneforeningen lidt tid til at overveje, hvad og hvordan ( og nok også hvormeget   )

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:32

Aj, jeg er slet ikke med her.. Hvad skulle ideen med DTT på et kabelbaseret anlæg dog gøre godt for? Jeg er helt med på, at der er nogle forpligtigelser for DR1, DR2, TV2 og tegnsprog. Men at begynde at mixe to forskellige antenne signaler i et, det er da helt galt (hvis det overhovedet vil virke).

Så dropper man da det vidersendte DTT og overgår til 100% DVB-C (men det var måske i virkeligheden det som radiomanden mente?).

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Så dropper man da det vidersendte DTT og overgår til 100% DVB-C (men det var måske i virkeligheden det som radiomanden mente?).

Jammen det var da lige netop det der var essensen i det.

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:57
Hva vil i anbefale af udendørs dvb antene, har kigget på en  mener jeg den hedder...

Digiality DA 6000 DVB-T aktiv digital antenne , Købes

nypris er 369,- her

http://www.hifishoppen.dk/digitaltv_dvbt/dvbt_dab_antenner/d igiality_da_6000_dvbt_aktiv_digital_antenne_1352_da.html
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 21:01

Det er en udemærket antenne, dog ikke særlig god hvis du bor i   København. Dækningen der er ikke så god, men måske Landskrona senderen har forbedret det.

Redigeret af Radiomanden - 28-December-2007 kl. 21:01
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 21:13
bor nær helsingør senderen
Til top

Besvar Besvar Side  12>