recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stuebiografen med stil og power i ét (2)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stuebiografen med stil og power i ét (2)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stuebiografen med stil og power i ét (2)
    Sendt: 22-Juni-2009 kl. 06:20
Så blev det endelig tid til en ny opdatering! Nu fik jeg endelig skaffet mig en fladskærm og det blev en Pioneer KRP-600M model. Min tidligere tråd kan ses i min signatur, men den er blevet lukket. Dertil købte jeg en PS3 og en Samsung HD boks fra yousee, hvor sidste nævnt er skjult inde i tv møblet. Både PS3'eren og Samsung boksen er tilsluttet med et optisk kabel til min forforstærker.

Kabler

• Supra Trico Digital Koaxial kabel
 • Supra Sword XLR Balanceret kabel
 • Supra Sword Stereo Bifilar Litz højttaler kabel

Suround Sound

• THULE SC100 channel upgrade tilbehør
 • THULE Space PA350B effektforstærker
 • THULE Space PR350BV forforstærker

Højttaler

• Bowers & Wilkins XT4 Gulvhøjttalere

Hardware

• TerraTec Phase 24 FireWire interface
 • Playstation 3

TV/Monitor

• Pioneer KRP-600M (Pure mode) Skal helt klart ISF-kalibreres på et tidspunkt

Her er lidt billede :)

Redigeret af smiletime - 22-Juni-2009 kl. 06:28
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:39
Det se jo kano ud,fed skærm,dejligt at se der er gjort noget ud placering af højtalerne,som luft omkring højtalerne,gad godt hører dit Thule forstærker sæt,og for øvrigt et flot hjem du har.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 13:40
Ja der er stil over det! Især den mørkerøde væg bag skærmen gir' lige det hele et exclusivt touch
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 13:47
Må TV'et virkelig godt hænge så tæt ind til væggen?
Jeg har selv lige været ude og investere i et vægophæng (bare et billigt et fra Harald Nyborg) til mit Sony LCD, og det hænger da noget længere ude.

Men ellers et rigtig fint setup. Det ser rigtig godt ud.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 13:48

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Må TV'et virkelig godt hænge så tæt ind til væggen?
Jeg har selv lige været ude og investere i et vægophæng (bare et billigt et fra Harald Nyborg) til mit Sony LCD, og det hænger da noget længere ude.

Men ellers et rigtig fint setup. Det ser rigtig godt ud.

jo tættere jo bedre

Ellers rigtig fin bio!

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 15:52

ghost-the-man: Ja, det pyntede noget mere på udseendet og på lyd siden, at de fik lidt mere luft at have med at gøre  Det spiller iøvrigt fremragende. Lyder bare super godt, især når jeg smækker en bluray film på med DTS-HD Master/DolbyHD eller PCM lyd, som jeg har mulighed for at høre i 2 kanels på mit Thule setup. Der er godt nok en verden til forskel fra alm DTS/Dolby Digital til HD-lyd. Så regner ikke med at udvide surround delen, før jeg flytter til et større sted og får ny forforstærker, der kan håndtere de nye lyd formater.

mictand: Ja, det går jeg da stærkt udfra, når det er Pioneers egen original vægslag. Tv'et stikker kun 2 cm ud.

- Men tak for komplimenterne. Er også rigtig godt tilfreds med mit setup nu

Redigeret af smiletime - 22-Juni-2009 kl. 15:53
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 16:35

Super fedt og flot setup

Tillykke herfra

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:31

Det ser rigtig lækkert ud. Holdt meget stilrent, og så med nogle gode komponenter...

Herfra

Til top
Minkz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Minkz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 01:57
Fedt setup du har der, kan også godt lide dit hjem total fed stil . Er selv blevet forelsket i xt-serien og overvejer kraftigt at anskaffe mig hele sættet synes bare det er alt for fedt . Har hørt at det er nogle ret tunge højtalere og er derfor meget i tvivl om hvilken souround reciver/forstærker man skal vælge til en 5.1 løsning, nogen forslag?
Onkyo TX-SR606
Kef KHT 5005.2
Tvix HD M6500-A
Sony Playstation 3
Samsung 40" LE40A656 Serie6
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 16:29

Man kan kun blive misundelig

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 21:34
super flot setup - og som Kampus skriver - flot farve du har valgt til bagvæggen. Lækkert at der ikke bare er hvid baggrund. Det skal jeg vist ha overbevist fruen om at vi skal have gjort også, næste gang vi skal ha hang i malerrullen. 

Har aldrig fået hørt så meget Thule, men wau det ser lækkert ud - og lækre højttalere, dem går man ikke fejl af. Og når du har gulvtæppe på, så bliver lyden ikke ødelagt af dårlig akustik - Clap

Når du nu har så lækkert setup, skal du da også ha nogle baghøjttalere. Det ville da næsten være synd andet. 

Har du fået kalibreret din skærm? - det er synd at have sådan en lækker skærm, uden at få det gjort. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2010 kl. 03:52
Beklager meget, havde slet ikke lagt mærke til at folk havde skrevet flere beskeder i min tråd.

Minkz: Ja de er rimelig tunge at drive. Hvis du vil købe dig en surround receiver, så sørg for at få købt en effektforstærker ved siden af, som driver fronthøjttalerne alene. Surroundreceiveren skal bare have den mulighed at få tilsluttet en effektforstærker ved siden af.

Nikodk: Mange tak. Får også meget ros ang. min stue Smile Thule og B&W XT4 spiller godt sammen. Meget behagelig lyd i forhold til mange biografer, når jeg ser blu-ray herhjemme. Men nej, skal ikke have baghøjttaler så længe jeg bor her. Og min forstærker understøtter kun HD-lyd ved 2 kanals og det er jeg rimelig tilfreds med. Nu er planen også at jeg engang i fremtiden skal have opgraderet til B&W diamond serien med nogle hæftige forstærker, så det vil være dumt at udvige XT serien, når jeg alligevel skal have det skiftet ud Smile

Har ikke fået skærmen ISF kalibreret endnu. Det skal jeg helt sikkert også have gjort en dag men med Pure indstillingen, så er det meget tæt på en ISF kalibrering, hva jeg har læst, så det haster ikke.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu