recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støv de forkerte steder......
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøv de forkerte steder......

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mine højttalere er over 25 år gamle og i god stand, og jeg ville da ærgre mig over at komme til at ødelægge gummiophænget med en negl eller finger, når jeg tørrer dem af. Så derfor ingen rengøring bag stoffet

Jeg prøver lige igen:
Hvis gummiophænget tager skade af en gang "tørren af" med en fugtig klud, er det vidst på tide af skifte højttalerne ud.....

Klaus
Jamen det gør du såSmile
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 22:49
Jeg fatter ikke en brik, hvad mener du.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

at ødelægge gummiophænget med en negl eller finger, når jeg tørrer dem af. Så derfor ingen rengøring bag stoffet

Jamen det er også generelt en dårlig idé at stikke en negl i gummiophængetWinkLOL
Til top
Strand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2009
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 09:05
Bedste råd i tråden, en 25 mm. vinkelpensel hos farvehandleren eller en tør fiber klud og en forsigtig hånd . Ikke noget med våde klude på ophænget, det dur ikke i længden.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Rosenkvist Rosenkvist skrev:

Hej Alle
...osv....som ligesom sidder fast..... det meste kunne jeg jo ganske let puste væk, men der sidder jo altid lidt tilbage. Kan man på nogle måde fjerne støv på f.eks membraner på andre måder? og kan det ødelægge en membran f.eks ?
på forhånd takLOL

Det lyder som om dine enheder er "coatede". Der er smurt noget klisteragtigt på pappet, for at mindske enhedernes resonans/opbrydning.
Som Klaus skriver kan du UDEN PROBLEMER tørre dine enheder af - dog ville jeg helt holde mig fra diskanten! Enhederne (membranerne) får langt flere tæsk end når der spilles højt, end hvis du tørrer dem af. Du kan ikke ødelægge noget - heller ikke gummiophænget, som er temmelig kraftigt.
Så tør du bare løs! Evt. kan en fugtig klud benyttes (selvfølgelig kraftig opvredet).

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Strand Strand skrev:

.. Ikke noget med våde klude på ophænget, det dur ikke i længden.

Hvis kantophænget er i gummi, er der intet problem i det. Men man skal selvfølgelig være påpasselig, hvis det er 20 år gamle skumophæng. LOL

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu