|
Styring af NAD 356 forstærker fra Kuro 508XD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
atmorell ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2015 kl. 15:10 |
Hej,
Hvis jeg kobler min NAD forstærer til mit Pioneer Kuro TV via. phono jack kan jeg ikke skrue op og ned for lyden på min Pioneer fjernbetjening. Kan det lade sig gøre at styre forstærkeren via. fjernsynet så jeg ikke skal have flere fjernbetjeninger? Ud fra hvad jeg kan se er der noget RS-232 på forstærkeren, men er i tvivl om mit TV kan bruge det til noget. NAD 356BEE - side 8 http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-356BEE-Stereo-Integrated-Amplifier#heading-downloads http://www.pioneer.eu/eur/support/manuals/PDP-508XD/page.html Pioneer 508XD - side 96 |
|
Mvh Asbjørn Morell
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19816 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du ikke.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det eneste du kan gøre, er med et variabelt Output (Headset) at tage lyden derfra, så kan man med TV Remoten skrue op og ned for lyden. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Eller en Logitech multiremote...
|
|
![]() |
|
videoguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
Hvis du har "Main-in" indgang på forstærkeren (effektforstærkerdelen) kan du tage signalet fra højttalerudgangen på tv'et, og sætte i der. Jeg vil tro niveauerne passer nogenlunde, men pas på, for volumenkontrollen på forstærkeren er sat ud af spillet.
Har du ikke Main-in, eller har du brug for de andre indgange på forstærkeren, kan du sætte en spændingsdeler, bestående af to modstande, på højttalerudgangen på tv'et, og sætte signalet til en normal indgang (AUX el. lign). Muligvis kan du helt undvære spændingsdeleren, men det kræver at volumenkontrollen på fortærkeren er det første signalet møder på vej ind i forstærkeren. Så virker denne nemlig som spændingsdeler (= der er skruet ned for volumen), men der vil blive en meget stor lydniveau forskel fra de andre indgange, hvis du undlader spændingsdeleren. Du kan nemt høre om indgangen bliver overstyret. Start med at skrue helt ned for både tv og forstæker. EDIT: Ser lige at du HAR Main-in. OBS: Sætter du til Main in, frakobler du jo hele forforstækerdelen, så alle de andre indgange kan således ikke bruges længere, og volumen kontrollen på forstærken virker derfor heller ikke. Redigeret af videoguy - 20-Januar-2015 kl. 13:46 |
|
![]() |
|
atmorell ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Tak for input. Jeg finder en multi remote :)
|
|
Mvh Asbjørn Morell
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |