|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Har du husket at enable Anynet på din Samsung skærm?
Jeg har en Onkyo tx sr875, som det virker fint med. Kendte ikke funktionen før jeg satte min nye skærm til. Meget praktisk. /Ole |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
|
Elper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2011 Sted: Dänemark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Kan det passe at det kræver HDMI for at overføre lyden også?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() |
Jeg læste lidt i: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201104/20110404100115106/Web_X6DVBEUA_DAN.pdf På side 221 står der "Aflytning via en modtager Du kan højre lyden via en modtager (dvs. hjemmebiografen) i stedet for Tvhøjttaler. 1. Vælg Modtager, og indstil til Til. 2. Tryk på knappen EXIT for at afslutte. Hvis din modtager kun understøtter lyd, vises den måske ikke i enhedslisten. Modtageren fungerer, når du har tilsluttet optical in-stikket på modtageren korrekt til DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-stikket på tv’et." Ud fra hvad jeg forstår (den meget ringe oversættelse), skal du have et optisk kabel også. Klaus |
|
![]() |
|
Elper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2011 Sted: Dänemark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Dejligt uden alle de forkortelser :)
Hvis man anvender en optisk mellem tv og forstærker. Giver man så ikk afkald på alle de fede lyd formater? DTS HD osv?
|
|
![]() |
|
![]() |
Dejligt uden alle de forkortelser :)
Hvis man anvender en optisk mellem tv og forstærker. Giver man så ikk afkald på alle de fede lyd formater? DTS HD osv?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nej, for man giver ikke afkald på noget som ikke er der.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
hvis jeg sætter tvet til at afspille en mkv film med DTS HD så går det vel tabt i det optiske signal?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() |
Jeps, fjernsynet kan slet ikke sende andet end stereo ud. Skal du bruge andet, kræver det at du afspiller fra noget andet end fjernsynet selv og trækker et separat kabel mellem afspiller og forstærker. Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde ellers håbet et jeg kunne sende min WD live boks til pension ved at købe dette tv men det lader det åbenbart ikke til så :(
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige læst lidt op på det såkaldte TOSLINK
Det lader til at det godt kan håndtere DTS (dog ikke DTS HD og True HD) Disse formater finder man iøvrigt nok ikk så ofte på downloadet materiale (eller hvad?). Skulle tvet så ikke kunne sende DTS til forstærkeren via optisk så?
|
|
![]() |
|
![]() |
Iøvrigt har jeg nok fundet svaret på hvorfor jeg ikke kan få lyden over til min forstærker
Den har desværre kun HDMI 1.3A :( og iflg. ovenstående link skal man have HDMI 1.4 før det er muligt at få lyden retur gennem HDMIen - Audio return channel (ARC)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg forstår dog ikke hvorfor der står "Audio Tv out" i menuen på min forstærker. Nogen ide om hvad det kan dække over?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |