|
Styring af trigger out |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2013 kl. 23:49 |
På min Marantz SR 6003 styres trigger out ved at den aktiveres via de input som man kan vælge at tildele den til, men er der andre fabrikater hvor man kan nuancere styringen yderligere, jeg kunne eks. godt ønske mig at kunne aktivere min trigger out når der er behov for mere end 2.1 lydkanaler til mine bagkanaler men samtidig er der ikke behov for at mine bagkanaler tænder når jeg høre musik (stereo) fra samme input/afspiller.
Håber ovenstående giver mening ![]() |
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor ofte har du det problem?
Jeg tænker om du ikke havde 2 muligheder at forbinde afspiller og forstærker på (eksempelvis HDMI og optisk) og så bare bruge 2 forskellige indgange (DVD og CD eksempelvis). Klaus |
|
![]() |
|
farlex ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
det der trigger out hvad gør det lige for jeg har også sådan knap på min nad forstærker
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Farlex, det bruges blandt andet til at tænde aktive højttalere eller evt. en effekt når forstærkeren tændes eller en bestemt indgang vælges.
|
|
![]() |
|
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
Jo jeg kunne selvfølgelig bruge 2 indgange til begge mine 2 afspillere men det giver nok lidt knas med den øvrige familie om hvilken indgang de nu skal bruge til hvad, men er der andre indstillings muligheder hos andre, Pioneer, Yamaha, Onkyo?
|
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
På min nuværende model fra Pioneer, en SC-2022 er det ikke muligt, at indstille således du efterspørger.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19841 |
Det gør del vel kun lettere. Skal i høre cd (stereo) trykker i på cd, skal i se film (surround) så trykker i på dvd.
Det er vel ikke nok kun at slukke for de ekstra forstærkere, der skal vel også vælges mellem stereo og surround mode? Klaus Redigeret af KlausDM - 01-Januar-2014 kl. 19:04 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Skiftet mellem de forskellige formater i stereo og flerkanalslyd, klarer automatikken i recieveren. |
|
![]() |
|
Korrekt og det kan dan gøre nok så fint, indtil den syntes at stereosignalet er prologic surround. Så bliver det sgu noget sært at lytte til, når nogle af effektforstærkerne er slukket.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Bruger det aldrig |
|
![]() |
|
Du bruger det aldrig, men alligevel anbefaler du at bruge det?
Klaus |
|
![]() |
|
Nej hvor? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |