recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Styrtdykker prisen på pærebaserede projektorer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styrtdykker prisen på pærebaserede projektorer?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2025 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er nok ikke sådan et display laves nu om dage, det er sømfrit. jeg tror ikke på din teori, da vi snakker pænt stort lydtryk i en biograf.

Well, hvis du ved, hvor stort et lydtryk et 55" tv kan lave, med skærmen som højttaler, så skal du bare gange op, og samtidig huske at ikke alle toner er retningsbestemte - og disse behøves skærmen ikke at spille.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2025 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er nok ikke sådan et display laves nu om dage, det er sømfrit. jeg tror ikke på din teori, da vi snakker pænt stort lydtryk i en biograf.

Well, hvis du ved, hvor stort et lydtryk et 55" tv kan lave, med skærmen som højttaler, så skal du bare gange op, og samtidig huske at ikke alle toner er retningsbestemte - og disse behøves skærmen ikke at spille.

Klaus
ja fin teori Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2025 kl. 16:44
Selv med velsagtens 7.500 kroners lampetimer var der ikke meget at hente for min Sony 270
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2846
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2025 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja, det vil være en stor nedgradering i billedkvalitet at vælge projektoren. Smile

Nej Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 10:38
Underbyg gerne din påstand Smile

Redigeret af Rasmus Larsen - 16-Oktober-2025 kl. 12:22
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2846
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 14:05

Jeg har prøvet begge dele, hvordan underbygger man en personlig oplevelse?Smile
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Jeg har prøvet begge dele, hvordan underbygger man en personlig oplevelse?Smile

Har du virkelig prøvet et 115” TV Cool
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 15:37
Billedet fra en projektor er blødere og mørkere, bedre end et lyst og skarpt billede

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 16:54
Også i biografen er billedet blødere og uskarpt. Sidste gang jeg så Bond filmen Spectre i biografen, blev jeg irriteret over at billedet var for blødt og uskarpt. Jeg nød først filmen, da jeg så den på hjemmebiografen.

Jeg tror vi er blevet vænnet til et superskarpt billede med vores store Oled skærme.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 18:09
Men du har jo ikke en stor skærm
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Billedet fra en projektor er blødere og mørkere, bedre end et lyst og skarpt billede

Der er nok egen personlige reference 

Og OK med det. 

Syntes nu at de fleste projektor bio er meget ringere end et godt når vi ser bort fra størrelse 

Når OLED kommer i 110” eller større til menneske penge så er det nok der hjemme bio vinder i fremtiden 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men du har jo ikke en stor skærm
Nej ikke mere desværre. Købte ellers den største fladskærm på markedet i 2005, en 50 tommer. Men sidenhen er boligen skrumpet, så 65 tommer er det absolut største der er plads til nu Tongue
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu