|
Sub: B&W ASW 610 evt. 610XP ell. SVS PB1000 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Marts-2016 kl. 00:45 |
Har lånt en B&W ASW610 fra Hifiklubben og er meget begejstret!
Den falder godt i med mine Dynaudio Excite x32 fronter, og giver en klar forbedring i lyden. Er sådan set klar til at bestille enten den eller ASW610XP, hvor sidstnævnte skulle spille lidt mere præcist og have bedre greb om tingene, når der sker en masse på samme tid i lyden. "Problemet" er, at jeg på diverse forummer kan læse, at tilsyneladende stort set alle folk siger, at SVS laver bedre subs, og at man får langt mere for pengene med f.eks. en SVS PB1000. Er det rigtigt? Eller er der et element af hype i det? Det er stort set udelukkende til filmbrug. En anden ting er, at jeg er nervøs for at få problemer med mine naboer, hvis jeg får en subwoofer såsom PB1000. Efter hvad jeg kan læse mig til i reviews på Amazon.com, så kan en PB1000 virkelig få huset til at ryste ![]() Dertil kommer, at min 47 m2 lejlighed med ca. 16 m2 stue ikke levner ret mange steder, hvor jeg kan finde plads til så stort et bæst. Det skal siges, at jeg ikke spiller særlig højt - har en Denon Avr x4100w, hvor volumen går fra 0 til 98, og jeg spiller max. på volumen ca. 50-55. Hvad tænker I om det? |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har i en årrække haft en asw610, som jeg var begejstret for. Trods mange udskiftninger af øvrige højtalere blev min asw610 på sin plads. Alligevel meldte lysten sig til anden en dag, da jeg syntes jeg savnede noget mere fylde og valget blev en SVS SB2000. Den var i en anden liga end asw610. Skiftet fra asw610 til var sb2000 var nærmest større en, mit skifte fra harman kardon 8" sub til asw610 dengang. Jeg har imellemtiden haft en asw610xp et par måneder og den levere slet ikke det samme, slet ikke. En PB1000 du skriver om her levere ligeledes langt mere spl og fyldigere bas end b&w. Jeg elsker ellers B&W, men må erkende at andre til samme penge kan lave langt mere. EN SVS i højglans er endda langt flottere. Ingen hype, men ren valuta er svs i min verden:)
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Iøvrigt laver Svs selv nogle fødder til deres subwoofere, der virkelig kan afkoble.
Koster ca 500kr, men med av connection lykkedes det mig at få dem med gratis. De er virkelig lækre |
|
![]() |
|
Timeguardian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Alternativt er der også denne .http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400FF.htm
|
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Tak for linket, Timeguardian
![]() Jeg tror dog, at det bliver en SVS PB1000, hvis det er. Men selv med afkoblingsfødderne, risikerer jeg så ikke at få et pokkers bøvl med naboerne med en SVS i fht. en B&W sub? Folk skriver jo, at noget af det fede ved en SVS sub netop er, at man kan mærke bassen. Men det vil vel alt andet lige også genere naboer mere end en lidt mere "stille og rolig" sub som den B&W, jeg har hjemme til låns, eller hvad? Vil sgu være ked af at smide 4k for en sub, og så løbe ind i en masse bøvl med omgivelserne. |
|
![]() |
|
Timeguardian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Har selv den sub, jeg linker til. Subben supplerer mine B&W P5, hvilket fungere helt perfekt.
|
|
![]() |
|
Nidhug ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-April-2013 Status: Offline Point: 11 |
Hvis det har din interesse har jeg en B&W ASW610 som mangler et nyt hjem 😀 Kommer selvfølgelig an på om du er til brugt og hvor du bor.
|
|
![]() |
|
Timeguardian: Ok. Godt at høre, at du er glad for den. Men jeg synes, at det bliver for bøvlet at skulle bestille så tungt et monster hjem fra England. Sæt nu jeg ikke er tilfreds og vil sende den tilbage. Synes jeg så på linket, at den vejer over 27 kg.! Kan lige se mig forsøge at bugsere den rundt :)
Nidhug: Tak for tilbuddet! Køber dog ved Hifiklubben fra ny, hvis det er, af forsk. årsager. |
|
![]() |
|
Tro mig, den lokale Brugs-forening bandede også over kassen ![]() Håber du finder en sub, du syntes om, det er hvad der er vigtigst. ![]() |
|
![]() |
|
Hehe!
![]() Mit postbud stønner også noget, når han med jævne mellemrum slæber en pakke hen til min dør med 2 X 15 kg. kattegrus købt ved Zooplus.dk! Tak, har netop købt en B&W ASW610XP, den kommer med posten på tirsdag. Glæder mig helt vildt ![]() Redigeret af hbuus - 11-Marts-2016 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
Tillykke med valget:) - selvom jeg bestemt ikke er enig;)
|
|
![]() |
|
Takker
![]() Måske er det værd at huske på, at ét subwoofermærke ikke er bedre end et andet. Der er jo et hav af faktorer, der spiller ind. Rummets størrelse og indretning, højttalerne som subben parres med, subbens placering i det givne rum osv osv Blot fordi jeg ikke var i stand til at få SVS subben til at lyde godt (i mine ører) sammen med mit anlæg, gør jo absolut ikke, at det så er en dårlig subwoofer. At man har haft en dårlig oplevelse med ét bestemt produkt fra et bestemt firma, gør jo heller ikke, at så dur alt hvad det firma laver bare ikke. Det kan f.eks. sagtens tænkes, at en anden af SVS' subber ville passe bedre i mit setup og til min smag. Og fordi man har hørt et produkt i en butik, betyder det ikke, at dette produkt nødvendigvis vil lyde lige så godt/dårligt, hvis man køber det og får det sat til derhjemme - netop pga. alle de faktorer, der spiller ind som nævnt. Derfor skal man også være varsom med at tage ting for gode varer, som andre skriver på diverse forummer, inkl. dette. Synes bare lige jeg ville nævne det for god ordens skyld ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |