|
Sub giver ingen lyd |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hov, du glemte at svare mig...
|
|||
![]() |
|||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
||
Jeg har benyttet appen 'Signal gen' til at teste Subwoofer med. Med et jack -> phono- kabel koblet mellem telefon og sub kan man teste den. I appen satte jeg den til at spille et 50Hz signal. Husk at starte med volumen skruet helt ned.
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Samme resultat her, afspillet fra tvet (Netflix givr LFE lyd). Og vi er ikke de eneste. Are you supposed to hear the LFE? LFE did nothing LFE ne aq
|
|||
![]() |
|||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Online Point: 239 |
||
Som jeg skrev på forrige side, vil Youtube appen på visse platforme afspille et 5.1 spor mens andre vil afspille et stereospor. Det er væsentligt for opklaringen af problemet hvilken platform der blev brugt som afspiller. Jeg havde f.eks et tydeligt LFE spor.
Men vi må vente at se indtil manden selv får svaret, for problemet kan være, at han ikke har slået subben til på receiveren. Men hvis han kun modtog et stereospor, skal han prøve med noget ordenligt kildemateriale. |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Eller bare køre LFE + Main. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
cmnielsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
||
Hej alle.
Tak for svar. Jeg er først hjemme fra arbejde nu og det er for sent at teste da setuppet er lige ved siden af datterens soveværelse og hun er gået i seng. jeg vil forsøge i morgen, samt kontrollere at der er forbindelse ja. fejlsøgningsdelen på side 74 i manualen. @supergris, det er ikke et billede af min sub, se svar længere oppe i tråden ;) EDIT: @ radiomanden, jeg forsøger også med den indstilling, og håber det bedste Redigeret af cmnielsen - 10-Oktober-2017 kl. 20:22 |
|||
![]() |
|||
cmnielsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
||
Hej alle.
Jeg har testet sub i dag og jeg tror det er den der giver problemerne. Først testede jeg om recciveren var sat til LFE + Main og det var den. Så har jeg har testet ved at sætte telefonen til line in (rød/hvid) stik. Når jeg skruer helt op både på telefon og på sub, så kan jeg svagt høre at den spiller, så jeg tror der må være en defekt inde i den. Jeg kan forsøge i weekenden om jeg kan åbne den og se om der er noget galt inden i, eller hvad tænker I? Tak for hjælpen til alle der har bidraget. |
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Det er ikke en indstilling jeg vil anbefalde til brug.
Det lyder rigtigt.
At du lige skal prøve det Klaus har skrevet. "Start med at køre en autokalibrering af dit system" |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Jeg bruger LFE + Main, det kører rigtig godt. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
||
Det var nu også kun for sjov, og det ser også ud til, du fattede den... :)
|
|||
![]() |
|||
||
Dejligt at læse at du ikke længere indstiller surround efter en stereo setup vejledning.
Var det ikke også det du skrev de gange hvor du blev gjort opmærksom på at lav pass filteret skulle skrues helt op i et surround setup?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |