|
Sub til 44 m2 stue (måske SVS SB13 Ultra) |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg foreslår at købe 2 stk 8 tommers med 2 passive enheder i.. dem jeg linker til kan sagtens gå dybt. Se evt. anmeldelsen på Nerds.dk |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
|
2 x 8" vil jeg tro er for småt til så stort et rum
|
||
![]() |
||
Lennerta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
|
Jeg har lige bestil 2 stk Boston acoustics m sub til min stue. Den er også på små 50 m2 men de 30m2 i den ende hvor mit surround er:-) de er med en 10" og 2 8" passive enheder... Glæder mig lidt til at høre om det performer godt :-) formås kunne de da også være en mulighed for dig :-)
|
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Det er IKKE to alm. 8" jeg anbefaler.. de har hver især 1 8" aktiv enhed PLUS 1 passiv 8" enhed.
De fylder dermed mindre end de store subwoofere, men har et membranareal som svarer til en 11" subwoofer. Performance vil altså minde om 2 stk 10" subwoofere og det er sammen med en god forstærker alt rigeligt til at spille et stor stue op - specielt fordi 2 subwoofere muliggør langt bedre placering som vil fylde rummet med bas og ikke kun koncentrere det omkring sweetspot. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
|
Den passive SLAPS spiller ikke i samme område som den aktive 8", men fungerer mere som en almindelig slavebas/basreflex. Så jo, det vil svarer til én 8" pr stk. SLAPS/slavebas/basreflex har alle en ting til fælles; At strække frekvensområdet nedad til, så subwooferen går dybere.
Redigeret af Bastianboxer - 13-Maj-2014 kl. 13:02 |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
jeg har kørt med en SVS PC13 i en stue på næsten 50 m2 som var åben til køkknet på 40 m2 ... og den spilede rigtig rigtig godt... den kunne bestemt give en AHA oplavelse som mange gester var imponeret over... i vores stuebio...
den er ikke den mest precise sub på marked men den er meget fin til bio brug ... 8 subs er alt alt for små til din opgaver
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
|
Subwoofere er faktisk noget af det letteste, at bygge selv....og der skal to styk til, for at det kobler ordentligt til rummet.
Jeg har selv to styk 18" I min stue på 40 kvadratmeter...det er bestemt ikke for meget. Der finds masser af literatur på nettet og de venlige mennesker på Speakerbuilder.dk står i kø for at hjælpe dig. Køb et par PA-enheder og put dem I et par lukkede kabinetter, sammen med plateamps I god kvalitet. Køb dertil en MiniDSP og giv dem EQ, så du får boostet det naturlige fald I bunden. Bare et imput :-) Mvh. Michael |
||
![]() |
||
Gargazol ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 48 |
|
Hej
Tak for de mange input. mht. størrelsen på sub enheden, så her jeg helt overbevist om at 8" er for småt til at give det unf jeg er ude i. 15/18" tror jeg dog umuligt kan styres hård nok for 10k når den også skal spille rent til musik. Jeg er ikke ude efter at alt på mine hylder skal stå og ryste, men jeg savner bare den dybe del af bas området. Mine Concept 8 'ere er opgivet til kun at gå ned til 47Hz, så skal have noget der går så langt ned som muligt uden at forvrænge, og stadig have lidt power tilbage. Jeg kan oplyse at jeg faktisk mest bruger det til musik (all channel stereo) og ellers til normal tv lyd, og så blu-ray ind imellem. Ja, min forstærker er ikke top end, og kunne måske godt bruge effekter(har jeg overvejet tidligere), men jeg skal jo starte et sted, og her valgte jeg sub. Syntes desuden også effekter er så svære at finde i DK til ordentlige priser med bare en smule kvali også. Bare lige for at give et indtryk af rummet. Ignorer rodet :) Ps. Lige nu kører jeg kun med Concept 8'erne i stereo (A/B samtidigt), men det er blot fordi jeg ikke har fået trukket kabler over loftet. De skal stå foran køkkenbordpladen Pps. Ja det er endnu lidt kedeligt at se på, men husk på er lige flyttet ind :) |
||
![]() |
||
|
http://www.dba.dk/subwoofer-dali-swa-15-vel/id-1007751156/
En video af sådan en sammen med små højttalere: Lidt data: ![]() |
||
![]() |
||
Gargazol ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 48 |
|
Godt nok en gammel tråd, men vil da lige sige tak for at trykke på med at bygge selv. Jeg besluttede mig for at bestille 2 x 18" med 34mm Xmax (Mach5 UXL-18) til stuen , og så gå helt amok for at nå de dybeste toner i et af mine rum, som jeg laver om til hjemme biff. 2 x 18" med 34mm Xmax (Mach5 UXL-18) bag AT lærred, i baffle wall, og så 4 x 18" med 22,5mm xmax (SI HT-18), som skal stå lige bag sofa/stol og skyde ind i rykken for mest mulig følelse af vibrationerne. Alt dette drevet af Behringer iNuke 6000DSP, 1 til stuen og 2 til hjemmebiffen Glæder mig og tak igen for "skubbet"
|
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Får vi lov at følge byggeprocessen med billeder osv???
|
||
Ning
|
||
![]() |
||
|
Jo det kan vi sagtens finde ud af. Det er også mit første projekt, så får højest sandsynligt brug for lidt hjælp :) Det er dog et langvarigt projekt, og forventer ikke at være færdig før efteråret 2016.
Redigeret af Gargazol - 19-September-2015 kl. 20:04 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |