|
Sub tænder ikke automatisk |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 15:23 |
|
Jeg har købt mig en ASW-610 subwoofer fra B&W.
Efter hvad jeg kan læse mig til, så har den 3 indstillinger mht tænd/sluk/auto. På auto skulle suben selv tænde når den får en impuls fra recieveren. Det syntes jeg ikke rigtig jeg kan få den til. Tænder jeg manuelt for den, så kan jeg mærke at den slår til med det samme. Er der nogen der har erfaringer med AUTO-funktionen på subs om det bare ikke virker eller…?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal sørge for at skrue tilstrækkeligt langt ned for subbens vol knap, så signalet fra reciever blir kraftigere. Signalet skal helst være 0 db eller over. Min tænder når der er bas i signalet.
Du skal også sætte fronter til small for at den virker. |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1687 |
|
Der er nogle subwoofere der bare ikke er særligt følsomme på Auto indstillingen. Jeg har haft samme bøvl og det kom aldrig til at virke pålideligt. asw 610 har 12v trigger, så hvis din AVR også har 12v trigger vil jeg anbefale at prøve det.
|
||
![]() |
||
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
|
Front højttalere er sat til small.
Prøver lige at skrue lidt ned for volumen, men bliver "lyden" så ikke for svag?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nej for du skal foretage en ny kalibrering med microfon. Og så skruer recieveren op for sub signalet. Bagefter kan du gå ind i menu og se om sub signal er 0 db eller over.
|
||
![]() |
||
Ole_M ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
|
Tænder den ikke når den får lidt at leve af? Du kan ikke regne med den tænder lige med det samme du tænder for anlægget. Min gamle asw675 skulle også lige skulle ha et bassignal før den tændte. Har til gengæld en kammerats MK X12 der gør det modsatte. Den vil ikke slukke igen, når anlægget bliver slukket. Så tror det er ret individuelt hvor følsomme de er på signalet.
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
|
Har I målt deres strømforbrug i henholdsvis tændt og standby?
Det gjorde jeg. Min subwoofer bruger 3 Watt mere, når den er i standby, end når den er tændt! Så nu står den altid tændt. |
||
![]() |
||
|
Det er vel ikke hensigtsmæssigt mht levetid |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
|
Hvis de ikke kan finde ud af at designe et standby-kredsløb, som bruger mindre strøm end forstærkeren, hvordan kan du så være så sikker på, at de kan finde ud af at designe et standby-kredsløb, som bedre kan tåle at være permanent tændt? |
||
![]() |
||
|
Whatever ![]() Jeg slukker altid min. Redigeret af Kampus - 09-Oktober-2016 kl. 11:14 |
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
|
Har samme sub. Benytter 12 volt trigger. Så kan jeg 'selv' (receiveren) styre hvornår jeg ønsker at den skal være tændt - f.eks er den slukket i stereo mode da jeg ikke vil bruge sub'en til musik.
Og front ht behøver skam ikke stå til small for at sub vil tænde i auto mode. Den tænder så snart der kommer noget LFE signal til den (af en hvis styrke) når man ser film med f.eks 5.1 lyd . Men er ens frontht små er det selvfølgelig en god ide at sætte dem til small så al bas fra frontht (under en hvis frekvens som sættes op i receiveren) ledes til sub. Men jeg vil om muligt altid anbefale 12V trigger signalet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |