recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sub under sofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSub under sofa

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Emne: Sub under sofa
    Sendt: 12-Juli-2008 kl. 06:57

Hej alle,

Jeg har intet forstand på placering af en sub og har den pt. til venstre for plasmaen. Sådan ses det jo på alle tegninger (og det er også dér den står bedst hos mig) Ved nu godt det er ligegyldigt om det er venstre eller højre og at man kan måle/høre sig frem til hvor den står bedst i et specifikt rum.

Nu til det egentlige spørgsmål: Ville det være total håbløst og næsten latterligt, at placerer sub´en under sofen? Den vinder jo ingen designpriser og er nærmest bare en klump der står i stuen. Hos mig står den nok ikke særligt optimalt, da den er placeret næsten inde i et hjørne, sådan 30 cm fra væggen til venstre for den og 10-15 cm til væggen bag. Jeg synes, man kan fornemme den står der, rent lydmæssigt virker det som om lyden bliver "kastet" lidt rundt.

Jeg synes, at have hørt at lave frekvenser ikke er så retningsbestemt og derfor kan en sub placeres mange steder uden at ødelægge det hele.

Redigeret af Boogie - 12-Juli-2008 kl. 06:57
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 18:07
Det kunne man vel nok,det ville være super at kunne få den gemt væk,man kommer nok til at få nogle dunk bagi,men det er måske ikke der den ville virke optimal i forhold til din stue,du kan jo også først finde ud af hvor suben skal stå, og så flyt din sofa,det kan godt blive et mærkelig sted,hvor sofaen skal stå,har selv gået og rodet med placeringen af suben,har både haft den til at stå ved siden/bag den ene højttaler,det virket ikke godt,har også prøvet at ha den til at stå ved siden af sofaen,der kunne jeg fornemme hvor den stod,nu står den ude på sidevæggen mellem venstre fronthøjttaler og venstre bag,der virker den optimal,selv om jeg går rundt i stuen,kan jeg høre dybden i den.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 18:26

Jeg vil gerne have den bedste lyd fra sub´en som muligt, men jeg vil nu ikke strække mig så langt, som at indrette stuen efter den

Så jeg må leve med, at den ikke kommer til at stå helt perfekt og det er som sådan fint nok, mit spørgsmål gik nu mest på om det ville være helt håbløst med lyden. Jeg må nok prøve at få den under sofaen og høre, problemet er bare, at jeg ikke har et kabel der er langt nok og vil ikke købe et hvis det alligevel vil blive håbløst...

Men på plussiden kunne det jo være det gav lidt dunk i r...., den slags er der jo nogen der kan li´ (tænker på ButtKicker)

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 19:09
Det er da ikke håbløst,den kan stå alle steder men det virker måske bare ikke optimal,men hvis den virker lige så godt der,som hvor den står nu kan det jo være lige meget med det,du skulle da prøve,og gi en tilbagemelding,hvis jeg skulle ha den under min sofa,så må jeg forhøje benene på sofaen med 40 cm tror det kommer til at se dumt ud,jo jeg vil gå langt for mit hi-fi/hjemebiograf for at få det til at køre optimal,og så må indretningen af stuen komme bagefter,men det er ikke min kones mening,som hun siger,"hvorfor skal de højttaler stå så langt ude fra væggen".
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 08:44

Ja, man skal jo heller ikke "kravle" op i sofaen

Jeg havde nu overvejet at ligge sub´en på siden på nogle fødder, så kan den godt være under sofaen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu