|
Sub: XTZ W12.16 eller SVS PB1000 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:30 |
Jeg kigger lidt efter en budget-subwoofer. Egentlig var det meningen jeg ville have en SVS SB12-NSD, så læste jeg lidt om XTZ W10.16 og blev nysgerrig på XTZ, nu er jeg endt ud i disse to:
SVS PB1000 http://www.svsound.com/subwoofers/ported-box/pb-1000#.UQgS62clzPR eller XTZ W12.16 http://www.xtz.se/se/produkter/subwoofers/99w12-16-matt Er der nogen der vil knytte nogen kommentarer til nogen af disse subs. Evt. med egne erfaringer? SVS'en er relativt ny på markedet, så der er ikke rigtigt noget rewievs endnu. Der er lidt positive erfaringer fra kunder. Generelt syntes jeg at læse at SVS kan levere kraftigere output i den dybe ende end XTZ, men der er ingen direkte sammenligning af disse to subs så...? Den skal bruges til 95% tv/film og 5% musik (spotify). Hvis jeg er tilfreds med den det nu ender med, så forventer jeg der skal være 2 i setup'et. Det hele foregår i en dagligstue i en lejlighed og der spilles ikke på reference niveau. Nærmere noget der ligner -25 til -15db. Sig frem.... ![]() |
|
![]() |
|
alfaekko ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2005 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er med på en lytter, da jeg med lignende brug også er ude i et valg mellem samme xtz, en af de små svs eller evt. en Velodyne Impact 12. Det er svært at beslutte sig, men xtz'en får jo virkelig meget ros.....
Anders |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Efter lidt søgning har jeg fundet denne tråd på Avsforum.com
http://www.avsforum.com/t/1439755/new-svs-sb1000-pb1000-subwoofers/300 Næst sidste indlæg på siden er en direkte sammenligning af de 2 subs, af en der ejer XTZ'en og har SVS'en til låns for at lave et review. Efter hans mening er de 2 ret lige ved sammenligning. Svs går lidt dybere og er lidt mere fyldig i lyden over hele linien. XTZ er lidt mere dynamisk, bedre byggekvalitet og bedre konfigureringsmuligheder. Output er dødt løb. Jeg har ringet til AV-Connection i dag og spurgt dem lidt til råds, da jeg også skæver en anelse til PB12-NSD. PB1000 skulle gøre det ret godt, men selvfølgelig er PB12 bedre, den er også både dyrere og større. Umiddelbart syntes jeg PB12 bliver for stor i stuen (især hvis der skal være 2) og desuden har jeg ikke behovet for det max output den kan levere. I den nævnte tråd fra avsforum.com skriver Ed Mullen fra SVS at PB1000 er meget lig PB12, men den kan ikke følge med i max output. Så jeg er nået til mere eller mindre samme sted, SVS PB1000 til 4000,- leveret, eller en XTZ 99W12.16 til ca 3700,- leveret, hmmm?? Jeg ved ikke helt hvor stort et behov jeg har i det helt dybe område fra 19-23hz, men tror ikke det umiddelbart er noget jeg kommer til at bemærke jeg mangler (men jeg er ikke sikker). Jeg tror måske mere jeg vil have glæde af dynamik i en subwoofer, bl.a. fordi jeg har behov for at dele til højttalerne ved 100-120hz. Sidste tanke er at når først subwooferen står her og spiller, hvor stor mon så de små forskelle i virkeligheden er, som nævnes på avsforum.com? Måske vi er nede i flueknepperi, og så kan man vel lige så godt spare nogen hundrede kroner.... Jeg mener hvis det er flueknepperi, så hører jeg sikkert ikke forskellen alligevel jo ![]() Edit: Man kan også vende det om og sige for et parhundrede ekstra, så får jeg den sidste bund med under 23hz. Det lyder som om at den største forskel på de 2 subs (foruden udseende, vægt og byggekvalitet) ligger i at svs'en går dybere, resten virker til at være MEGET tæt løb. Sådan læser jeg i hvert fald det han (JimWilson) skriver. Redigeret af Schulz - 02-Februar-2013 kl. 06:09 |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Har haft den Xtz og var rigtigt glad for den.Super byggekvallitet ligner noget der skulle koste meget mere.Det jeg var mest glad for var mullighed for at køre lukket med den det kan jeg bedst li til musik,her laver den en tør og præsis bas og den var faktisk bedre i mine ører end den Focal der kostede meget mere som jeg havde før den.Købte min hos Dans radio og det var også en god oplevelse.
Redigeret af helljohn - 02-Februar-2013 kl. 06:48 |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Jeg har ringet til Dans TV & HIFI Center i dag, det lyder umiddelbart til det er den sub jeg skal have. Det er i hvert fald meget tæt på jeg trykker på aftrækkeren til sådan en basse.
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Ja det er netop en basse,den fylder godt i landskabet og vejer bly
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Jeg har derimod siden oktober haft en XTZ W12.16 som jeg er vældig glad for. Jeg købte den som en "blind date" på postordre hos Dan's - efter at have scannet diverse brugt fora over et stykke tid, så fandt jeg jo ud af, at der yderst sjældent er brugte til salg, så folk må jo være tilfredse med dem, siden de ikke skifter dem ud. ![]() Jeg bruger den ligesom du påtænker, næsten udelukkende til film/tv kiggeri - og det har været uden problemer at få den til at spille sammen med mine Dali Lektor højttalere. Den har givet mig al den dynamik, som jeg aldrig troede at jeg havde savnet - en film som Thor, Mission Impossible 3 etc. har fået en hel anderledes dimension. En ting som jeg synes tiltaler mig, er de uanede parametre man har at variere på under opsætning, specielt er jeg begejstret for at man kan vælge om man vil bruge den som åben eller lukket, eller en mellemting. Så herfra Thumbs-Up til XTZ og Dan's mvh Andreas
|
|
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
|
![]() |
|
Tak for de svar der har været, her er udfaldet
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
|
Hehe, fedt, glæder mig til at få sat den til i morgen
![]() |
|
![]() |
|
alfaekko ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2005 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 34 |
sådan én endte jeg også med, er godt tilfreds :-)
God fornøjelse med den.....
|
|
![]() |
|
Takker og i lige måde ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |