|
Sub's og M2ts format |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2013 kl. 22:39 |
Hej
Jeg sidder og prøver på at få ordnet nogle subtitles til mine blueray film. Findes der ikke et program så jeg kan tjekke om subs passer til mt2s, altså så jeg kan tjekke kvaliteten af de undertekster jeg har hentet inden de ryger over på medieplayeren? med mkv filer er det så nemt lige hurtigt at tjekke om underteksterne er ordentlige, kan man ikke gøre tilsvarende med m2ts filer?
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad du mener med "passer til", men du kan tilpasse synkronisering og andre ting med en subtitle editor som f.eks.:
SubtitleEdit: http://www.nikse.dk/SubtitleEdit/ |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
Jeg har nok ikke kunnet formulere mig rigtigt. Det er ikke det der er problemet.
Når jeg kobler undertekster på mine mkv filer så der ingen problemer med at afspille og se hvorvidt teksten er i sync med filmen. Men den vil ikke afspille m2ts filerne når jeg smider srt. (undertekster i mappen med filmen) så jeg kan ikke tjekke om underteksterne passer med filen Forstår I:)?
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Er det din media player boks? Er det et program på din computer? |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Programmet på min pc (VLC) - der hvor jeg tjekker om subs er i sync med filmen inden jeg smider over på min medieboks
|
|
![]() |
|
Jeg har lige prøvet med en .m2ts fil fra The Good, The Bad and the Ugly (Blu-ray) og en SRT undertekst fil fra nettet.
VLC ville af en eller anden grund ikke vise .m2ts filen, men Subtitle Edit (link i mit første indlæg) kan sagtens åbne undertekst filen og vise den sammen med .m2ts, så jeg kan se at underteksterne fungerer og er godt synkroniserede. |
|
|
|
![]() |
|
Mange tak for hjælpen - jeg vil forsøge mig at sætte mig ind i det program så :) om end det ser lidt uoverskueligt ud :)
Men tak for hjælpen!
|
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Nemmere at tage undertekster fra din skive når du alligevel er i gang med at rippe den til mt2s. Så er du sikker på at pgs underteksterne passer.
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |