|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|||||
Jeg er i den skægge situation, at jeg aldrig har prøvekørt nogen af mine biler, og jeg har da haft en 6-7 stykker, uden at have været utilfreds endnu (desvære er det ikke blevet til en audi eller mercedes endnu) ![]() |
||||||
![]() |
||||||
Thomasdk1405 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
|||||
Såå - acceptabel lyd - det er jo som ørene der lytter og smag - jeg er fint tilfreds - uden at det har kostet spidsen af en jetjager. Hvis arbejde er din eneste faktor - så er jeg misundelig - for så må du have "shitload of money" ! |
||||||
![]() |
||||||
Thomasdk1405 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
|||||
ØV ! Nu er jeg misundelig Tillykke ! Skriv endelig hvad du syndes om den - og hvis ikke du kan li den - så send mig en pm |
||||||
![]() |
||||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||||
Se, jeg er så ikke tilfreds, uanset budget, så kal man i min verden finde det bedste inden for den prisramme. jeg har desværre oplevet gang på gang at det at man lader sig nøje med "tilfreds" blot medfører at man opgraderer senere alligevel. hvis man ikke stræber efter det bedste, uanset prisrammen, så er der i min verden ingen pointe i at forsøge, så kan man lige så godt gå ned til nærmeste hifi pusher og lade sig voldtage. jeg vil ikke lade mig nøjes med, enten forsøger man at nå det ultimative, eller også kan man lige så godt ligge sig i rendestenen og udånde, der er ingen mening med at være tilfreds. min økonomiske situation er acceptabel, jeg har bare lært på den hårde måde at man lige så godt kan foretage den korrekte investering fra start af i stedet for at forsøge at være tilfreds med alt muligt skrammel. det har kostet mig temmeligt mange timer på arbejdsmarkedet, men det har været det værd, og resulteret i at jeg endnu ikke har haft behov for at skifte. |
||||||
Crown - there is no substitute.
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Ok - har et billede af en perfektionist nu - intet galt med det - jeg kan bare ikke - jeg er gift og har hus, børn, biler o.s.v. - det føjer lige en dæmper på forbrugslysten - men er da nysgerrig efter at vide - hvad for noget grej du har - mere så jeg ved hvad for noget grej du opfatter som det ultimative. Det der med at lade sig voldtage og udånde i rendesten - he he - sådan føler jeg det jo så ikke - men igen - vi er jo forskellige - heldigvis. |
||||||
![]() |
||||||
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
![]() |
|||||
Tjek også:
http://www.axiomaudio.com/subwoofers.html Jeg har deres m60 højtalere og det er meget gode. Du kan prøve subben i 30 dage i dit eget hjem. vh Godowsky |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||||
jeg er ikke perfektionist, jeg kan bare ikke se ideen i at få mindre end mest inden for et givent budget. hvis du har 500k til en bil, så køber du jo heller ikke en fiat panda.
Det er ingen hindring, det er et spørgsmål om prioritering. jeg kender en del der er både gift og har børn, de har alligevel formået at få det anlæg de ville, men har så valgt at spare andre steder, eks. en mindre bil, eller flytte længere væk fra centrum af byen for at få en billigere bolig.
Mit anlæg er sammensat efter hvad der har været muligt inden for mit budget. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46489& PN=6 Den ultimative løsning ville for det første kræve et helt andet lytterum, dvs. at der skal købes et hus før end at det kan realiseres. Herefter skal der købes ind for ca. 800k, laves lytterum og laves strøm for yderligere 50-80k. "Heldigvis" kan jeg intet foretage mig før end at et korrekt hus er fundet og indkøbt, så indtil da har jeg undskyldningen.
Hvis jeg ikke har fået fuld valuta for pengene, så er jeg blevet snydt, det er en binær ting, enten eller, der er ingen mellemvej. at man så sagtens kan føle at man har gjort en god handel og er blevet snydt samtidigt, tjah, sådan er det vel hver gang man har fået rabat i en tøjforretning.
Redigeret af kim olsen - 16-Maj-2009 kl. 23:32 |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Sorry - ikke perfektionist - single og bor i lejlighed Ved godt, hvem du er nu - du er ham som først er tilfreds med højttalere og subs når du rammer 110 db - altså tæt på rockkoncert niveau. Så dine billeder - ligner mere prof grej end hifi grej. Har du også brugt penge på at lydisolere din hytte - mere af hensyn til de øvrige bebo'ere - eller får du mange klager ? Vi er i 2 forskellige verdener - ingen grund til at køre mere i det nu - troede vi var ude i noget hunde dyrt mærke halløj - lydtryk - javel - men hvordan med detaljer i f.eks. klassisk musik - eller bare film - får du rumfornemmelsen med - kan du høre at skuespiller / musiker trækker vejret ? Se jeg er detalje freak og ikke lydtryks freak. Men igen - vi er 100 % i hver vores ende her. Over and out ! |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Det er så ikke korrekt, jeg antager at du ikke ville få meget held med en karriere som spåkone.[/QUOTE]
Dine antagelser om mine intentioner er skudt helt ved siden af. Hvis dine antagelser var korrekte havde jeg et stort sæt CV stående.
Det er grej beregnet til studiebrug. Har endnu ikke modtaget en eneste klage. Lydisolering er beregnet til at forbedre akustikken inden i huset, ikke udenfor
Det har intet at gøre med lydtryk. næsten alle højttalere på markedet er i stand til at leverer min, 100-105db. Var lydtryk eneste faktor ville et sæt hornhøjttalere nok være det korrekte valg
Har hørt en enkelt højttaler med støre detaljeringsgrad, JBL Everest, en sød lille sag til 400k. grundet den ukomprimerede. De har netop en yderst detaljeret gengivelse grundet den dynamik de er i stand til at håndterer. De få optagelser jeg har hvor der kan høres nodeblad vendes, eller sangere der står for tæt på mikrofonen, ja, der kan man høre det.
Så skal du bare have noget der komprimerer helt vildt, så fremstår detaljerne lang mere klart da de dynamiske transienter der normalt ville maskerer det bliver elimineret. Du stiller spørgsmål, gør dig antagelser, og sammenligner inddirekte dit grej med hvad jeg har. må man hører hvad du selv har stående der er så godt til detaljer?
Jeg vil igen gerne påpege at du har skudt helt ved siden af med dine antagelser omkring min person og mit anlæg, men du skal være velkommen til at kigge forbi, få et lyt, og selv konstatere om du har taget fejl eller ej.
|
||||||
|
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |