|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
edinger ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 22-September-2009 kl. 17:11 |
Jeg har brug for en subwoofer til mit TV / gamle Hi-Fi anlæg. Min receiver er en Denon DRA-585RD (2 x 90 W) og højttalerne er B&W DM602 (max. 120W). Stuen er ca. 30 m2 og der er plads til en SW på ca. 40x40x40 cm. Pris helst ikke over over 2.500 kr. Min receiver har ingen pre-out, men kun alm. udgange til HT. Betyder det at jeg skal vælge en passiv SW? Det er svært at finde en passiv SW, men jeg har kig på følgende aktive SW: http://cinemagic.dk/shop/yamaha-yst-rsw300-sort-3185p.html http://www.harbosound.dk/shop/harbosub10-181p.html http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/arg on_sub_8_subwoofer_sort.htm Andre forslag? Redigeret af edinger - 22-September-2009 kl. 18:13 |
|
MVH Edinger
Samsung QE55QN93A + Waoo AirTies 7410X + Denon DRA-585RD + Fiio Taishan D03K + Panasonic DMP-BD60 + B&W DM602 + Audio Pro Avanti SW200 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis ikke der er en SW Out, så kan du ikke anvende en sådan, uanset om det er en Aktiv enhed eller den er passiv. Der skal i begge tilfælde være et dedikeret output til den. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
edinger ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Ikke forstået! Da min receiver ikke har pre-out/SW-out kan en sådan selvfølgelig ikke anvendes. Men når jeg derfor kun har HT-terminaler på receiveren, skal jeg så vælge en aktiv eller passiv SW? Er det fx spild af penge at købe en aktiv SW, som jeg formoder er dyrere end en passiv SW!? Og findes der overhovedet en passiv SW, der matcher mine krav? |
|
MVH Edinger
Samsung QE55QN93A + Waoo AirTies 7410X + Denon DRA-585RD + Fiio Taishan D03K + Panasonic DMP-BD60 + B&W DM602 + Audio Pro Avanti SW200 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er ikke noget LFE Out på din Reciver, hverken til Aktiv eller passiv SW. Reciveren er ikke for tilslutning af SW, det er en Stereo model. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Selvfølgelig kan du få en passiv sub woofer sat på dit anlæg.
Det kræver blot der er et delefilter indbygget i subwooferen og udgange til dine højttalere. Men jeg tror nu ikke, du bliver særlig glad for den løsning. Skift hellere dine højttalere ud hvis du savner bund. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
en passiv subwoofer betyder at den skal have sin egen forstærker, så du skal have eksternt delefilter, ekstern forstærker og så den passive subwoofer til sidst.
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Nope ![]() Man sætter sin passive SUB til Højre+venstre udgang, i subben er der et delefilter og udtag til højre+venstre højttalere som forbindes hertil. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
så håber jeg godt nok at A: du har en passiv sub der rent faktisk har et delefilter (det har alle ikke nødvendigvis) B: Der er et sæt højttaler udgange mere (ellers er der jo ingen strøm til højttalerne) idet man ikke kan garanterer at det indbyggede er i stand til at sende effekten videre C: at forstærkeren er krafitgt nok til at drive det hele ja, der er godt nok de tre nævnte, men det kan ikke gøres til generel regel. Assumption is the mother of all f.u
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
I manualen til Yamaha SW står følgende (en af mulighederne): If your amplifier has two sets of main speaker output terminals and both terminals can output sound signals simultaneously: Det betyder selvfølgelig at mine 2 alm. HT leverer fuldt frekvensområde og derfor i princippet overlapper med SW på basområdet. Betyder det mon noget i praksis? Der er også mulighed for at sløjfe lyden til de 2 HT igennem SW. Men igen - vil jeg have fordel af SW'ens forstærker, eller er de 2 x 90W (RMS) fra receiveren nok til også at drive en passiv SW? |
|
MVH Edinger
|
![]() |
|
![]() |
En Aktiv SW kan ikke anvendes, der er som tidligere skrevet ikke LFE Out på Reciveren. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
det forhindre ikke brugen af en aktiv sub, hvad er dog det for noget vrøvl. to muligheder A: brug pre out, evt y splittet imellem main in (effektdelen) og så subbens signal indgang b: højttaler tilslutning, fra forstærker til sub, og så igen fra sub til højttalere
jeg beklager meget at hijacke tråden, kan trådstarte evt. specificerer om det skal være generel rådgivning eller udelukkende må omhandle hans nuværende udstyr? |
|
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Du er noget håndfast i dine udtalelser, i betragtning af at de er forkerte. Der findes mange subwoofere på markedet der har high-level input, dvs. at man ligesom med en passiv sub tilslutter højttalerkabler til subben, og højttalerkabler videre fra subben til fronterne. Dette vil være den bedste løsning i en situation hvor ens forstærker ikke har hverken pre-out eller sub-out. Og også bedre end en passiv sub. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |