|
Subwoofer brummer |
Besvar |
Forfatter | |
Pittens
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Juni-2019 kl. 16:33 |
Hej med jer
Har en SVS SB-1000 med Sledge forstærker. Subben brummer uanset om der er signalkabel til eller ej. Det er ikke højt men generende. Skruer jeg ned for frekvensen er det mindre, jo laver den går i frekvensen jo mere brummer den. Nogle gode forslag til hvad det kan være? Brummer ved strøm alene - har prøvet andre faser i huset - konstant lav brummen. Sen er købt brugt sidste år og har altid gjort det, nu tænker kwg bare der skal gøres noget ved det 🤘
Redigeret af Pittens - 15-Juni-2019 kl. 16:37 |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forstår ikke det du skriver. Virker modstridende? Men hvis du har udelukket at det er pga strømmen i din bolig, så lyder subwooferen defekt.
|
|
Pittens
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan måske være svært at forklare.
Jeg antager at subben er defekt da der også er brum når der kun er tilsluttet strøm alene. Signalkabel fra og til giver ingen ændring, så det er ikke signalkabel, receiver eller kilden. Skruer jeg på crossover på subben fra laveste til højeste frekvens, så mindskes brummet, så har jeg jo bare ingen low end da den kun går ned til 120hz. Jeg udelukker ledningsnettet, så jeg er ude efter om nogle har erfaringer med Sledge forstærkeren og hvilke komponenter der kan forårsage brum - elektrolytter, brumfilter, andet?
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har forstået det omvendt :) Det du skruer på er et "lavpasfilter". Dvs. subwooferen spiller det signal _under_ den frekvens du sætter den på og ikke noget over den frekvens. Dvs. når du sætter den på højeste frekvens (120hz) spiller subwoofer alt under 120hz. Stiller du den på 50hz, spiller subwooferen alt under 50hz (men ikke noget over). Så uanset hvad får du low-end med. Det ændrer intet ift. at subwooferen lyder til at være defekt dog - men i og med du kan variere brummet med crossover kunne det jo tyde på, at det er der fejlsøgningen skal foregå. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |