|
Subwoofer brummmer. Kan den gøres trådløs? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Epsi
Super bruger Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 291 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Marts-2023 kl. 20:41 |
|
Hej
Efter vi har bygget om og anlægget er kommet ned i kælderen er min subwoofer begyndt at brumme. Jeg mistænker det er det lange kabeltræk på 25 m der er synderen til forstyrrelser. Er det ikke også jeres vurdering? Kan man evt gøre det trådløst?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er næppe længden på kablet, men enten indstråling i kablet, eller udligning af jordforbindelse gennem skærmen.
Klaus
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
25 m er nu også vildt langt til et signalkabel.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Epsi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan løser jeg det? :-) Helst uden at skifte kabel. Det er yderst besværligt
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad kabel har du brugt? En artikel jeg har "gemt" fra tidernes godmorgen: Klaus
|
||
Epsi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har desværre brugt to lange kabler der jeg tog fejl af længden. Så det er dette på 15 m (Supra sublink https://www.av-connection.dk/?PNo=SUPSUB1500) sat sammen med dette på 12 m (Inakustik star 12 m subwooferkabel) https://www.av-connection.dk/PGr=8153&_gl=1*ewn2fb*_up*MQ..*_ga*MTA4OTMyMDIyNi4xNjc4MjI2NDE1*_ga_JY3T26LF7T*MTY3ODIyNjQxNS4xLjEuMTY3ODIyNjQ0NS4wLjAuMA Dit link viser kun nogle billeder til at lave det selv. Det beskriver da ikke de løsningsmuligheder du foreslog
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det er besværlig at udskifte til et kabel som er bedre isoleret for støj, ser jeg 2 muligheder.
1.Køb et filter som giver galvanisk adskillelse, som sættes ind mellem sub og selve rca kabelt. Der findes et hav at forskellige udførelser, men om der forskel i kvaliteten har jeg ingen erfaringer med. Jeg ved at Jensen Transformers laver flere løsninger. 2. Og det kan gøres trådløst, som enlig også giver en galvanisk adskillelse. Der er flere mærker der laver dem b.la. SVS, Klipsch, JL audio, Kef. Der er sikkert mange flere.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Ole N 84
Bruger Oprettet: 05-Februar-2017 Sted: da vinci parken Status: Offline Point: 55 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hilsen Ole N 84
|
||
Epsi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan denne bruges som filter? Alternativt denne og blot bruge den ene? @ole - kælderen bruges som teknik rum og samler alle kabler og elektronik. Alle kabler er trukket hertil og derfor er det svært at flytte receiver
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor står reciever og hvor står subwoofer? Det må da være muligt at bringe dem nærmere hinanden.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Epsi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Subwoofer står i stuen. Receiver, Apple TV og router står i kælderen. Alle højttalerkabler er trukket i særskilte tomrør direkte til kælder. Så hvis jeg flytter receiver, skal der trækkes nye højttalerkabler
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Absolut ikke
Måske, det kommer helt og holdent an på, hvad din støjkilde er. Hvad har du gjort for at fejlsøge på det? Klaus
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |