recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer brummmer. Kan den gøres trådløs?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer brummmer. Kan den gøres trådløs?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2023 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal bare gøre som Klaus skriver, det andet er forkert.

1• Sæt signalkabel i subwoofer og pil det ud af forstærker. 

2• Kortslut stikket nede ved forstærkeren

3• tving subben til at tænde - brummer det?

Beklager min uvidenhed, men er det ikke også det jeg skrev jeg gjorde? 
Tog signalkabel og strøm ud af sub. Satte derefter begge i, og tog kabel ud af receiver, kortsluttede det og tændte sub. Herefter brummede den


Måske! Du skrev det på en måde så jeg greb til pennen og skar det ud i pap. Hvorfor tar du strømmen fra sub, det har der ikke stået noget om.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2023 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Tog signalkabel og strøm ud af sub. Satte derefter begge i, og tog kabel ud af receiver, kortsluttede det og tændte sub. Herefter brummede den
 

Defekt/dårligt skærmet kabel.

Hvor er din samling af de to kabler?

Er kablet umuligt at tage ud af sin kabelføring (rør, kabelbakker etc)?


Klaus

Kablet kører i tomrør med to hdmi kabler og er ret tyndt. Det er rigtig svært at trække det igen. Sidst fik jeg elektrikerne som trak det, da deres søgefjeder var bedre end min. Så det vil jeg gerne undgå. Derfor tænkte jeg om det var muligt med noget trådløst. 

Medmindre der var andre muligheder. 
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2023 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal bare gøre som Klaus skriver, det andet er forkert.

1• Sæt signalkabel i subwoofer og pil det ud af forstærker. 

2• Kortslut stikket nede ved forstærkeren

3• tving subben til at tænde - brummer det?

Beklager min uvidenhed, men er det ikke også det jeg skrev jeg gjorde? 
Tog signalkabel og strøm ud af sub. Satte derefter begge i, og tog kabel ud af receiver, kortsluttede det og tændte sub. Herefter brummede den


Måske! Du skrev det på en måde så jeg greb til pennen og skar det ud i pap. Hvorfor tar du strømmen fra sub, det har der ikke stået noget om.
Det var for at være sikker på at være startet fra start. Og beskrev præcis hvad jeg havde gjort for hvis jeg nu havde misforstået noget. Det er lidt udenfor mit vidensområde så er glad for at have hjælp fra kompetente mennesker herinde 😊
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Kablet kører i tomrør med to hdmi kabler og er ret tyndt. Det er rigtig svært at trække det igen. Sidst fik jeg elektrikerne som trak det, da deres søgefjeder var bedre end min. Så det vil jeg gerne undgå. 
Kan det tænkes at kablet er blevet beskadiget under træk i tomrør? 
Man kan binde træksnor i det gamle kabel inden det trækkes ud, hvis det skal skiftes. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
StylaH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StylaH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af kimjensen kimjensen skrev:


Hvis du vælger at gå den trådløse vej, så kunne denne her SVS SoundPath Tri-Band trådløs stereo sender/modtager måske være løsningen. 
Jeg kender ikke noget til den, ud over at jeg tilfældigvis så den da jeg selv overvejede en trådløse løsning, da jeg installerede min subwoofer. Men jeg fik nu plads til en lednings løsning.

Kim

Jeg bruger denne løsning (SVS soundpath stereo) - har som trådstarter også udstyret stående i kælderen, og sub mv. i stueetagen. 

Det fungere fremragende og uden brum, udfald el.l
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Kablet kører i tomrør med to hdmi kabler og er ret tyndt. Det er rigtig svært at trække det igen. Sidst fik jeg elektrikerne som trak det, da deres søgefjeder var bedre end min. Så det vil jeg gerne undgå. 
Kan det tænkes at kablet er blevet beskadiget under træk i tomrør? 
Man kan binde træksnor i det gamle kabel inden det trækkes ud, hvis det skal skiftes. Wink
Det kan godt være. Jeg tvivler dog. Men skulle jeg købe et godt afskærmet kvalitetskabel vil det også koste lidt. Jeg har prøvet at bestille den trådløse fra av-connection. De tilbyder at sende den retur såfremt det ikke virker. 
Jeg krydser fingre
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Tog signalkabel og strøm ud af sub. Satte derefter begge i, og tog kabel ud af receiver, kortsluttede det og tændte sub. Herefter brummede den
 

Defekt/dårligt skærmet kabel.

Hvor er din samling af de to kabler?

Er kablet umuligt at tage ud af sin kabelføring (rør, kabelbakker etc)?


Klaus

Hej Klaus
Mange tak din insisterende og gode hjælp! 
Jeg har prøvet at bestille en trådløs løsning fra av-connection og håber den virker. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 09:55
Den trådløse fra av-connection lyder som en no brainer Thumbs Up
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 21:38
Den trådløse virker rigtig godt! Det spiller meget bedre. Tak for alt jeres gode hjælp
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu