|
Subwoofer- eller LFE-udgang? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvilket var præcis hvad jeg skrev for mange indlæg siden :)
|
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
||
Så må jeg lige spørge ind her..
Hvis jeg nu kun har en pre out, som jeg formoder sender et LFE signal ud og tilslutter en èn subwoofer i den udgang og LFE input i subwoofer. Så har jeg en audio out kanal på min receiver, den kunne jeg evt til slutte anden subwoofer i via line in? Og demed får et bredere bas lydbillede fremfor 2 subwoofere tilsluttet Mono LFE?
|
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Du bør købe en y splitter så begge subwoofere spiller præcis samme signal. Dvs begge subs tilsluttes sub udgangen. Det er netop sådan man opnår den bedste bas og er den eneste måde, udover fysiske akustiske tiltag, at man kan afhjælpe nogle af de bas problemer der måtte være i rummet.
|
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
||
Ok ok.. Jamen der er sådan mit setup er nu.. Med et y-split fra min pre out udgang, hvor begge subs er tilsluttet igennem deres LFE input. 1 han stik i begge ender.
Har netop idag skiftet til single kabel, hvor jeg ellers havde 2 han stik i den anden ende som jeg tilsluttede Line in i subwooferne. Men lod mig fortælle at lydsignalet så skal både igennem receiverens filter SAMT subwooferens
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||
Hvilket er fuldstændigt lige meget. Klaus |
|||
![]() |
|||
||
ok ok.. Der er mange forskellige meninger må man blot konstaterer:).
Nogen siger det kan mudre bassen lidt eller mere gøre den lidt uskarp, hvis den skal igennem mere end et filter:) Selv aner jeg intet om det;)
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||
Hvis filteret gør det, så er der noget galt med filteret.
Klaus |
|||
![]() |
|||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
||
Nemlig Men det er godt at se at I er enige, det betyder bare at jeg er mere sikker på at det er den rigtige løsning.![]()
Hvis man bruger sub udgang i forstærkeren skal den vel i l/r indgang i subwooferen, ikke i lfe-indgangen? Men det er da egentlig også interessant. Er der forskel på l/r- og lfe-indgangene i subwooferen? Det eneste jeg lige kan tænke mig er, at lfe indgangen går uden om en eventuel filtrering /ekstra processering. Er det det eneste der sker? Hvis det er, så er det vel ligegyldigt om man bruger det ene eller det andet, hvis bare delefiltret er sat rigtigt i forstærkerne. Eller hur?
|
|||
![]() |
|||
||
Hvilken sub? Velodyne 1200R? http://velodyne.com/pdf/spl/spl-r_series_manual_english.pdf Se billede side 2 og afsnit markeret med et 4 tal på side 3. Den der står LFE ved er venstre kanals input, og bruges, hvis du kun har en udgang på din forstærker. HAR du "kun" et stereosignal bruger du begge for at få bassen fra begge kanaler. Klaus |
|||
![]() |
|||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
||
Nå ja, det er sådan den ser ud bagpå. Jeg har lige været bagpå og kigge i går, og huskede det ellers som om det var opdelt på en anden måde. Jamen så giver det jo sig selv. Takker!
|
|||
![]() |
|||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
||
Har jeg forstået det rigtigt hvis man fx sætter sine fronter til small 80 Hz. Center til 100 Hz. Så spiller SUB via LFE sporet alt der ligger under 80 Hz, da det er laveste eller hvordan??
Mvh. Rasmus
|
|||
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|||
![]() |
|||
||
Nej, subs spiller netop det du siger den skal for de individuelle højttalere.. Fronter på 80hz og center på 100hz så får sub alt under 80hz fra fronterne og al under 100hz fra center... Det mixes sammen med det dedikerede LFE spor.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |