|
subwoofer for stor? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu har jeg fået bekræftet at det er meget bedre, min kæreste sagde sidste aften, wow der er da god lyd da vi sad og så Godzilla filmen. Min Velodyne kommer nu helt til sin ret og understøtter mine paradigm ganske fint :)
|
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Tillykke :-)
|
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Hørte i Dolby's ATMOS video at det bedste var at placere wooferen lige der hvor "sweet spot" var.
Og så efterfølgende gå rundt i rummet og lytte efter hvor lyden var bedst, og den placering skulle så være optimal for wooferen.. Det er ikke noget jeg selv har prøvet, da jeg absolut ikke lyster at flytte 40kg frem og tilbage =)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Vejer du ikke mere end 40 kg?
Klaus |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
He he Klaus :)
Det med subwooferen i sweetspot har jeg også hørt om, men er ikke sikker på at subwooferen opførere sig på samme måde der, da der jo er andre "forhindringer" på vejen som kan stoppe/genere lyden, og skal den så stå i sofaen?? |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Hvis din kæreste hjælper er det kun ti kilo per hånd. Hvis du er bange for at det ikke er pænt så tænk på at den kun skal stå der mens at du og/eller kæresten kravler rundt for at finde den bedste lyd som er der hvor subben efter følgende skal stå. Jeg vil anbefalde at du nulstiller subben først.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Jeg har også lige sat et nyt anlæg op og kalibreret min Onkyo 508 med Audyssey og her blev jeg snydt!
Både mine gæster og jeg var enige om at bassen var ALT for kraftig. Efter at have kigget settings igennem kunne jeg konstatere at alle højttalerne var kaliberet ind til -7 til -8 db og subwooferen til -15 db. Jeg forsøgte at køre subwooferen længere ned, men -15 db var receiverens nederste grænse - kalibreringen var altså kørt i hegnet! Jeg gav +8 db på alle højttalere (undtagen subwooferen) og så faldt subwooferen pludseligt meget bedre ind i lydbilledet. Bare et tip... |
|
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
|
![]() |
|
Min sub kørte også før flytning med minus DB. Efter jeg flyttede den ville kaliberingen skrue op for den igen. Tror det var rummet som spillede med før, og det lyder ikke så godt som hvis det er subwooferen som spiller.
|
|
![]() |
|
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |