recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - subwoofer for stor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

subwoofer for stor?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 15:24
Nu har jeg fået bekræftet at det er meget bedre, min kæreste sagde sidste aften, wow der er da god lyd da vi sad og så Godzilla filmen. Min Velodyne kommer nu helt til sin ret og understøtter mine paradigm ganske fint :)
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 16:40
Tillykke :-)
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 19:08
Hørte i Dolby's ATMOS video at det bedste var at placere wooferen lige der hvor "sweet spot" var.
Og så efterfølgende gå rundt i rummet og lytte efter hvor lyden var bedst, og den placering skulle så være optimal for wooferen..

Det er ikke noget jeg selv har prøvet, da jeg absolut ikke lyster at flytte 40kg frem og tilbage =)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 19:34
Vejer du ikke mere end 40 kg?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 20:13
He he Klaus :)

Det med subwooferen i sweetspot har jeg også hørt om, men er ikke sikker på at subwooferen opførere sig på samme måde der, da der jo er andre "forhindringer" på vejen som kan stoppe/genere lyden, og skal den så stå i sofaen??
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 22:25
Hvis din kæreste hjælper er det kun ti kilo per hånd. Hvis du er bange for at det ikke er pænt så tænk på at den kun skal stå der mens at du og/eller kæresten kravler rundt for at finde den bedste lyd som er der hvor subben efter følgende skal stå. Jeg vil anbefalde at du nulstiller subben først.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 16:34
Jeg har også lige sat et nyt anlæg op og kalibreret min Onkyo 508 med Audyssey og her blev jeg snydt!

Både mine gæster og jeg var enige om at bassen var ALT for kraftig. Efter at have kigget settings igennem kunne jeg konstatere at alle højttalerne var kaliberet ind til -7 til -8 db og subwooferen til -15 db. Jeg forsøgte at køre subwooferen længere ned, men -15 db var receiverens nederste grænse - kalibreringen var altså kørt i hegnet!

Jeg gav +8 db på alle højttalere (undtagen subwooferen) og så faldt subwooferen pludseligt meget bedre ind i lydbilledet.

Bare et tip...
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 16:43
Min sub kørte også før flytning med minus DB. Efter jeg flyttede den ville kaliberingen skrue op for den igen. Tror det var rummet som spillede med før, og det lyder ikke så godt som hvis det er subwooferen som spiller.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

Jeg har også lige sat et nyt anlæg op og kalibreret min Onkyo 508 med Audyssey og her blev jeg snydt!

Både mine gæster og jeg var enige om at bassen var ALT for kraftig. Efter at have kigget settings igennem kunne jeg konstatere at alle højttalerne var kaliberet ind til -7 til -8 db og subwooferen til -15 db. Jeg forsøgte at køre subwooferen længere ned, men -15 db var receiverens nederste grænse - kalibreringen var altså kørt i hegnet!

Jeg gav +8 db på alle højttalere (undtagen subwooferen) og så faldt subwooferen pludseligt meget bedre ind i lydbilledet.

Bare et tip...
Det er et dårligt tip. Du skulle i stedet have skruet ned bag på subwooferen og kørt Audyssey igen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu