|
subwoofer hjælp |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fuldstændig enig med Klaus.
hvis der er een ting du ikke burde fokusere på som værende mangelfuld i dit setup så er det netop bas! |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
lovebuine ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
det er 15" og har ikke den mulighed at sætte en effektforstærker til min pioneer, pga manglende pre out til det., men i har nok ret der ik er nok power i min pioneer til at drive dem. højtalerne kan spille i 4 ohm, men hvis forstærkeren kun kan 8 ohm, det gør vel en forskel.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Pioneer'en har ikke saft og kraft nok til at styre de store basser. Kraftig bas er mere end store membraner, det handler om at tæmme membranerne, så de ikke blafrer unødig og forplumrer basgengivelsen = mindre bas.
|
|
![]() |
|
lovebuine ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-September-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
okay havde også planer om at skifte, fordi jeg godt ville have dolby atmos så hvis jeg køber en Marantz SR5010 eller en Marantz SR7009 og smækker en effektforstærker på, ville det ikke være et udemærket bud?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja det ville være en god start
|
|
![]() |
|
Det næste skridt er at købe et hus langt ude på landet, for du kommer til at kunne spille en håndboldhal op.
|
|
![]() |
|
ville jeg opnå et bedre resultat ved at skifte min subwoofer ud også med alt det andet? til en med indbygget forstærker i? aktiv?
|
|
![]() |
|
hahaha den var god, jeg bor udenfor nabo rækkevidde, det tætteste er nok fuglene på antennen der nok falder om.
|
|
![]() |
|
Jeg vil ikke mene du har gavn af en sub. Få styr på de 15 tommer basser, så får du mega meget bas.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Dine højttalere har en følsomhed på 102 db ved 1 watt. Det betyder at der ikke skal særligt meget effekt til, før de spiller højt.
Start med at få styr på dine indstillinger, inden du kaster 1000 vis af kroner efter andet udstyr. Pil din nuværende subwoofer fra, den kan umuligt matche dine fronters basformåen. Vær sikker på at din forstærker har fået at vide at der ingen subwoofer er koblet til og at dine fronter står til large/fuld range (eller hvad det nu hedder på din forstærker). Prøv så at lyt igen! Klaus |
|
![]() |
|
okay jeg vil prøve at se på indstillingerne kan være der er noget dér, den er desværre ret kompliceret.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det er ikke mere kompliceret end du piller alt fra undtagen dine fronter og laver en autokalibrering. Så skulle forstærkeren gerne selv finde ud af at den kun har et par store fronter.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |