recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer i en Unnu (varme)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer i en Unnu (varme)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer i en Unnu (varme)
    Sendt: 20-Maj-2020 kl. 10:13
Hejsa

tænker på at købe en Dynaudio sub 3 og placere den inde i et unnu tv møbel.

Men hvor varm bliver en sådan en mon? Det er vel ikke en traditionel forstærker der er monteret inden i?
mvh Christian
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Det er vel ikke en traditionel forstærker der er monteret inden i?

Hvorfor skulle det ikke være det? Så vidt jeg kan læse mig frem til sidder der en 300W forstærker i den, så alene af den grund virker det som en dum idé, men desuden tvivler jeg på at din stereoreol er det lydmæssigt smarteste sted at placere den, med mindre du er heldig.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 15:20
Åh, jeg regner egentlig med at der er proppet en klasse D forstærker i, samt lidt DSP til styring af enheden. Klasse D er mere effektiv og udvikler vel ikke så meget varme ved almindelig daglig brug, det regner jeg da med. Men det er ikke rigtig lykkedes at 'google' noget brugbart frem, synes jeg, derfor spørgsmålet.

Jeg er da ikke utilbøjelig til være enig med dig angående hvor lydmæssigt smart der er, men det spurgte jeg jo ikke om :-)
mvh Christian
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Klasse D er mere effektiv og udvikler vel ikke så meget varme ved almindelig daglig brug, det regner jeg da med. 
Jeg er faktisk blevet forbavset over hvor meget strøm en klasse-D forstærker faktisk kan bruge i tomgang (kender ikke denne). LOL

Så tjek hellere inden beslutning tages. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 16:26
Syntes ikke at der er synlige køleribber på de billedet jeg har set af den sub, så burde den da ikke blive så varm. Hvis din receiver kan stå i skabet uden at nedsmelte, så burde subben også kunne 🙂

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu