recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer i skab (tv-bænk)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSubwoofer i skab (tv-bænk)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheDexterTeam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2011
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer i skab (tv-bænk)
    Sendt: 15-August-2011 kl. 08:38
Hej,

Der skulle vel ikke noget i vejen for, at jeg kan placere min aktive subwoofer i et skab i tv-bænken vel?

Giver det nogle "problemer"?

Mvh Torben
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af TheDexterTeam TheDexterTeam skrev:

Der skulle vel ikke noget i vejen for, at jeg kan placere min aktive subwoofer i et skab i tv-bænken vel?

Jo!

Enhver højttaler, men i stigende grad jo dybere bas den spiller, er afhængig af at stå stabilt for at spille godt. Med en subwoofer der netop spiller dybbas, er det meget afgørende. Der sker tre ting hvis du sætter din subwoofer i et skab: 1: Bassen bliver upræcis fordi subben ikke står så stabilt som på gulvet. 2: Afhængigt af subwooferens konstruktion (placering af evt. basporte osv), så kan du ændre dramatisk på dens frekvensgang ved at "pakke den ind" i møblet. 3: Hele møblet spiller med, når subwooferen spiller, hvilket giver en ret dramatisk forvrængning.

Kort sagt: Lad være med at sætte den i din tv-bænk.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 09:27
Jeg har haft min subwoofer i et skab. Og senere udenfor skabet.

Jeg kan kun give Otto ret. Jeg kender ikke de helt rigtige forklaringer men det stemmer vist ret got med hvad Otto skriver det lyder meget bedre - renere og dybere når den står i "fri luft"

BS
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:16
Hmm ... gad vide hvorfor HIFI-klubben så 'anbefaler' det ?

Har faktisk overvejet løsningen da min bedre halvdel ikke vil have en sub der er synlig...
Til top
TheDexterTeam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2011
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kan kun give Otto ret. Jeg kender ikke de helt rigtige forklaringer men det stemmer vist ret got med hvad Otto skriver det lyder meget bedre - renere og dybere når den står i "fri luft"

.....det var faktisk dit setup, jeg så på billede - det har du så ikke længere kan jeg forstå Wink

Tror jeg skal have overtalt konen til at lade den stå udenfor i "mit" setup Tongue

Mvh Torben
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Har faktisk overvejet løsningen da min bedre halvdel ikke vil have en sub der er synlig...

Hvor står der at de direkte anbefaler det?

Har lige sakset lidt af teksten fra dit link ind:
"Med de danskproducerede unnu-møbler er du ikke længere afskåret fra at anskaffe dit drømmeanlæg, bare fordi du eller din bedre halvdel ikke har lyst til at se på elektronik og højttalere i stuen. Her får du nemlig mulighed for at gemme hele anlægget – inklusive et sæt mellemstore højttalere og en subwoofer – bag elegante stoflåger, som tillader passage af både lyd og fjernbetjenings-signaler. Du får dit anlæg – og din bedre halvdel bliver fri for at se på det!"

Sådan som jeg læser teksten så KAN man gøre det, hvis feks hunkønsvæsnet derhjemme er allergisk overfor synet af højttalere og anlæg.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvor står der at de direkte anbefaler det?

Har lige sakset lidt af teksten fra dit link ind:
"Med de danskproducerede unnu-møbler er du ikke længere afskåret fra at anskaffe dit drømmeanlæg, bare fordi du eller din bedre halvdel ikke har lyst til at se på elektronik og højttalere i stuen. Her får du nemlig mulighed for at gemme hele anlægget – inklusive et sæt mellemstore højttalere og en subwoofer – bag elegante stoflåger, som tillader passage af både lyd og fjernbetjenings-signaler. Du får dit anlæg – og din bedre halvdel bliver fri for at se på det!"

Sådan som jeg læser teksten så KAN man gøre det, hvis feks hunkønsvæsnet derhjemme er allergisk overfor synet af højttalere og anlæg.

OK, du har ret, men det var også derfor jeg skrev anbefaler i anførelsestegn Wink
Men skulle da tro at HiFi-klubben ville fraråde løsningen og det gør de jo ikke ligefrem...

Men som jeg forstår jer så dur det altså ikke at placere en f.eks B&W ASW 610 i et væghængt UNNU-møbel med en stoflåge foran ??
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af TheDexterTeam TheDexterTeam skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

.....det var faktisk dit setup, jeg så på billede - det har du så ikke længere kan jeg forstå Wink

Tror jeg skal have overtalt konen til at lade den stå udenfor i "mit" setup Tongue

Mvh Torben
Embarrassed Beklager......

Jeg var, da sub'en stod i skabet, helt klar over at det ikke var en optimal løsning men da jeg kom til at sælge den i skabet skulle jeg have en ny, som absolut IKKE kan stå der :-)

Grunden til at den blev placeret i skabet i første omgang var som hos dig >konen< men jeg var så "uheldig" at den eneste jeg kunne finde var for stor LOL

BS

Redigeret af Bschmidt - 15-August-2011 kl. 13:13
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu