|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Anders_R ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 14-Juni-2006 kl. 14:03 |
Hej, håber der er nogle der kan hjælpe mig mit spørgsmål
![]() Jeg skal have købt mig et subwoofer kabel og har set på: http://av-connection.dk/?ProductNo=CT020-500 Mit spørgsmål er så om jeg kan bruge dette istedet http://av-connection.dk/Functions/ProductDetails.asp?Product No=CT040-500&VersionNo=0 ? skal nemlig bruge to subwoofer kabler, så tænkte at jeg bare kunne splitte det der op i to. Vil det være en ok løsning? Mvh Anders Håber nogle kan svare ![]() |
|
42PX80, Arion DVB, Mac mini, XboX360
|
|
![]() |
|
Skovtrold ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Umiddelbart skulle jeg mene at du skal have 2 udgange til subwoofer på din forstærker, eller din ene subwoofer skal have både en indgang og en udgang. |
|
JVC DR-MH300 JVC RX-D701 B&W MT20 JVC LT-32X70
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Anders. Hvad gør, at du skal have to kabler? To subs eller en monosub med to tilslutninger?
Redigeret af Carser - 14-Juni-2006 kl. 14:51 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
Anders_R ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Det er to forskellige subwoofere til to forskellige forstærkere, fik vist ikke lige udtryk mig helt klart :) Tænkte bare hvis det var samme kabel, kunne jeg lige så godt spare pengene og købe stereo-kablet og splitte det til mono-kabler (subwoofer kabel), hvis altså kvaliteten er ens
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Ved forskellige systemer: Hvis det er forstærkere i samme system, der begge skal spille samtidigt og sender korrekt sub-signal ud til hver sin side kan du sagtens dele et stereo-kabel (medmindre det er svejset/støbt for godt sammen...). Sub-signaler er ikke krævende - se evt. også mit svar i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12606& KW=sub Redigeret af Carser - 14-Juni-2006 kl. 15:07 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
Skovtrold ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er det til 2 helt seperate systemer? I så fald kan du sagtens lave trciket med at købe et stereokabel og splitte det op. |
|
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
![]() |
Så vidt jeg forstår, skal Anders ikke koble dem sammen - han skal bare
bruge to kabler og spørger om stereokablet er godt nok til sub. Jeg tror dog ikke du opnår samme kvalitet, men det vil helt sikkert virke. Redigeret af lunddal - 14-Juni-2006 kl. 15:03 |
|
![]() |
|
![]() |
Skovtrold, Lunddahl det var præcis det jeg mente, ville bare forsikre mig om at kvaliteten af kablet var den samme. Umiddelbart ser de meget ens ud
|
|
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
![]() |
Stereokablet virker tyndere, men jeg ved ikke hvor meget det betyder.
|
|
![]() |
|
![]() |
Impedansen er nok over 10 kiloOhm på en aktiv sub, så det betyder intet så længe det ikke knækker!
|
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Jeg mener at have hørt at medmindre man er meget kræsen med lyden, så betyder det ingenting at benytte et almindeligt phonokabel. Blot det er af en rimelig kvalitet.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Subwoofer kabel:
Høj kvalitets subwoofer- eller analog mono kabel, dvs. f.eks. til forbindelse af surround receiver med en aktiv subwoofer. Kablet har en diameter på 5 mm. og er monteret med guldbelagte metal phono stik. Stereo kabel Højkvalitets Analog Phono Audio kabel til forbindelse mellem f.eks. CD-afspiller og forstærker eller for- og effekt forstærker. Kablet er bestykket med kraftige 24 karats guldbelagte stik og kraftigt 6 mm. kabel. Det må næsten komme an på en prøve, ifølge hjemmesiden burde stereo kablet være en anelse tykkere end sub-kablet, men dog er stikket vidst af plastic. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |