|
Subwoofer LFE |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LFE+MAIN The low range signal of all channels is added to the LFE signal output from the subwoofer. Ja, ved ikke lige hvordan jeg fik det til at kører den anden vej. Jeg anbefaler stadig LFE og ikke LFE+MAIN.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Der er jeg også helt enig.
Redigeret af strecker - 06-April-2016 kl. 20:22 |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Dejligt og tak for hjælpen
![]() |
|
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Hvis jeg skifter til rent LFE, så vil jeg miste noget hvis der feks er noget dyb bass som kun er i front.
Så kan ikke helt forstå, hvorfor i anbefalder LFE, når man har 'små' fronter. Jeg spiller også stereo (Musik) og her kommer der vil kun noget til min sub, hvis den står til LFE+Main.
|
|
![]() |
|
Nej, for du SKAL stille dine fronter til small. Prøv det. |
|
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Mine fronter er sat til small, med en Crossover på 80.
Så du siger at når fronter står til small, så vil forstærker altid flytte bass over i sub, selvom at sub står til LFE.
|
|
![]() |
|
Jeg har skiftet til LFE.
Men ser at jeg har indstilling for "2 Channel Playback" og her er der også en LFE/LFE+Main mulighed. ![]() Det skal ikke være nemt at få det hele indstillet korrekt
![]() |
|
![]() |
|
Den skal ihvertfald rettes til Small der.
Har nu sat til LFE også, må prøve at lytte til det når jeg kommer hjem. ![]() |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Med lidt held løser det også dit Gain problem i Dirac.
|
|
![]() |
|
JA. |
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Er det så en der kan forklare mig hvad forskellen er på LFE og LFE+main, når fronter er sat til small??
Jeg er ikke lige inde i Audyssey receivere, da jeg aldrig har ejet en. |
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Hvis du har nogle højttalere der går dybt ned, er det bedste at bruge en LFE subwoofer og fronter i Large. Men det er de færreste, der kan klare det, så er LFE til det hele. Man må prøve sig frem. Man mister noget, når man sender stereo bas i mono. Der er altid en risiko, når man ikke bruger subwoofer på det hele. Jeg husker en, der engang skrev, at han brugte B&W 802 som centerhøjttaler, der fik brændte enheder. Jeg bruger fronter i Large med godt resultat. Men der vil altid være en risiko for brændte enheder. Hvordan er det mikset? Er der masser af lyd under 20 Hz til fronterne?
Redigeret af Sven Palvig - 07-April-2016 kl. 21:36 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |